لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۳۰ غیرنظامی افغان در کندز


کندز از چند هفته به اینسو به صحنۀ نبرد میان طالبان و سربازان افغان مبدل شده است
کندز از چند هفته به اینسو به صحنۀ نبرد میان طالبان و سربازان افغان مبدل شده است

درگیری میان طالبان و نیروهای مشترک افغان و خارجی که شب گذشته در اطراف شهر کندز آغاز شد منجر به کشته شدن ۳۰ غیرنظامی افغان به شمول کودکان و زخمی شدن بیش از ۳۰ غیرنظامی دیگر شد.

محمد نعیم منگل رئیس شفاخانۀ حوزوی کندز به صدای امریکا گفته است که ۳۰ زخمی و چهار جسد به این شفاخانه منتقل شده است. او افزود که ۲۰ تن از این زخمیان در شفاخانه بستر شده اند که ۱۰ تن آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

افزون بر این باشنده‌گان ساحۀ بوزی کندهاری می‌گویند که ۲۶ نفر از باشنده‌گان این ساحه شب گذشته در بمباردمان هوایی کشته شده اند.

محمود دانش سخنگوی والی کندز نیز کشته شدن ۳۰ غیرنظامی افغان را در نبردهای شب گذشته تایید کرده می‌گوید که اکثر قربانیان، کودکان هستند.

آقای دانش گفت که چهار سرباز قوای ویژۀ افغان نیز در این نبردها کشته و شش سرباز دیگر زخمی شده است. او افزود که طالبان در این جنگ ۲۶ کشته و ۱۷ زخمی داده اند.

قوماندانی زون ۸۰۸ سپین‌زر در کندز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در عملیات مشترک نظامیان افغان و نیروهای مأموریت حمایت قاطع، یک قوماندان مشهور طالبان نیز کشته شده است. خبرنامه، تلفات افراد ملکی را در حملات هوایی دیشب تأیید کرده؛ اما ارقامی نداده است.

اما نظامیان امریکایی گفته اند که در این درگیری ۱۶ غیرنظامی افغان و دو نظامی امریکایی که مشاوران سربازان افغان بودند کشته شده و دو نظامی دیگر امریکایی زخمی شده اند.

نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان با نشر پیامی گفته اند که سربازان کشته شدۀ امریکایی سرگرم ماموریت آموزشی و مشاورت به هم قطاران افغان شان بودند که هدف حملۀ طالبان قرار گرفتند. دو سرباز دیگر امریکایی در این رویداد زخمی شده اند.

از سوی دیگر طالبان با نشر خبرنامه‌ای، کشته شدن سه جنگجوی این گروه را پذیرفته؛ اما ادعا کرده اند که ۱۵ سرباز امریکایی را نیز کشته اند. طالبان ادعا کرده اند که ۵۰ منزل مسکونی نیز در حملات هوایی نیروهای مشترک افغان و خارجی تخریب گردیده است.

طالبان چند هفته پیش عملیات گستردۀ را برای تصرف شهر کندز راه اندازی کردند و برای چند ساعت محدود وارد بخش‌هایی از شهر کندز نیز شدند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تهاجم آنان را دفع کرده و طالبان را از حومۀ شهر نیز بیرون راندند.

XS
SM
MD
LG