لینک های دسترسی

Breaking News

مصر مواضع گروه دولت اسلامی را بمباران کرد


طیاره های جنگی مصر مراکز آموزشی و دیپوهای سلاح گروه دولت اسلامی را در لیبیا بمباران کرد
طیاره های جنگی مصر مراکز آموزشی و دیپوهای سلاح گروه دولت اسلامی را در لیبیا بمباران کرد

مقامات نظامی مصر می گویند که طیاره های جنگی آن کشور حملات هوایی را صبح امروز دوشنبه بر مواضع نظامی گروه دولت اسلامی در لیبیا انجام داده است.

مقامات مصری هدف این کار را انتقام گیری از شورشیان افراطی گروه دولت اسلامی خوانده است که بیست و یک تن از اتباع عیسوی مذهب قبطی آن کشور را سر بریده اند.

حملات هوایی ساعت ها بعد از آن بالای کمپ های آموزشی و دیپوهای سلاح شورشیان صورت گرفت که گروه دولت اسلامی ویدیوی سر بریدن بیست و یک تن را به نشر رساند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در یک خطابۀ تلویزیونی اش وعده سپرد که در برابر این عمل خاموش نخواهد ماند. رئیس جمهور مصر همچنان اضافه کرد که مصر حق انتقام جویی را دارد و سزای قاتلان و مجرمان را که ذرۀ انسانیت در وجودشان نیست با شیوه مناسب و در وقت مناسب خواهد داد.

در این ویدیو یک مرد نقاب پوش علت سر بریدن عیسویان قبطی را واکنش در برابر مخالفت کلیسای مصر بیان میدارد. عیسویان انشعاب قبطی، حدود ١٠ درصد کل نفوس مصر را تشکیل می دهند که در اقلیت قرار داشته و با تبعیض مواجه اند.

کلیسای قبطی با نشر یک اعلامیه از پیروان خود خواسته است تا اطمینان داشته باشند که ملت شان بدون انتقام گیری از مجرمان آرام نخواهد ماند.

سربریدن این بیست و یک نفر در حآلی صورت گرفت که گروه دولت اسلامی از سال ٢٠١۴ بدینسو شماری از اتباع کشور های مختلف جهان را به عین شیوه به قتل رسانیده است.

واکنش ها

حکومت لیبیا ضمن تقبیح این عمل بیان داشته است که این کار نشان دهنده افزایش تهدید دهشت افگنی در لیبیا می باشد. محمد بزاز، سخنگوی حکومت لیبیا در یک مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است که اردوی لیبیا در حال حاضر با گروه های می جنگد که ائتلاف بین المللی در سوریه و عراق در برابر آن مصروف مبارزه اند.

پوهنتون الازهر در قاهره نیز در واکنش به کشته شدن اتباع مصر بیان نمود که هیچ دین و مذهبی این عمل وحشیانه را قبول کرده نمی تواند.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید، در واکنش به این خبر، این واقعه را یک رویداد نفرت انگیز و بزدلانه خواند و بیان داشت که وحشت گروه دولت اسلامی هیچ حد و مرز را نمی شناسد.

آقای ارنست اضافه کرد که کشتن افراد بیگناه به شمول کشتن ده ها سرباز مصری توسط گروه های دهشت افگن مرتبط به گروه دولت اسلامی فقط باعث اتحاد بیشتر جامعه بین المللی در مبارزه علیه این گروه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG