لینک های دسترسی

Breaking News

ارجنتاین به دور نهایی جام جهانی فوتبال قطر صعود کرد


لیونل مسی با این پاس توانست زمینه ساز سومین گول تیم ارجنتاین در برابر کروشیا شود.
لیونل مسی با این پاس توانست زمینه ساز سومین گول تیم ارجنتاین در برابر کروشیا شود.

تیم فوتبال ارجنتاین، سه شنبه شب به وقت قطر، با نمایش "یک فوتبال برتر" تیم کروشیا را سه مقابل صفر شکست داد و بار دیگر راهی دور نهایی جام جهانی فوتبال شد.

با این پیروزی تیم ارجنتاین، تاریخ سال ۱۹۹۰ میلادی تکرار شد، درست زمانیکه تیم ارجنتاین در نخستین رقابت یک مقابل صفر به کامرون باخت اما توانست تا دور نهایی جام به سفرش ادامه دهد و در نهایت به آلمان یک صفر باختند.

در جام جهانی قطر نیز ارجنتاینی ها نخستین رقابت خود را در برابر عربستان سعودی واگذار کردند، اما حال دیده شود که اینبار با جام طلایی به ارجنتاین بر می گردند یا باز هم با لقب نایب قهرمانی قطر را ترک می کنند.

ارجنتاینی ها در رقابت نیمه نهایی، به گفتۀ مبصرین فوتبال "قلب خط میانه و دفاع کروشیا را فلج کرده و با دو ضد حملۀ برق آسا و غافلگیر کننده، پس از ۳۸ دقیقه دو بار دروازۀ کروشیا را شکافتند."

دومین گول تیم ارجنتاین که توسط الوارز پس از عبور از سه مدافع کروشیایی، به ثمر رسید.
دومین گول تیم ارجنتاین که توسط الوارز پس از عبور از سه مدافع کروشیایی، به ثمر رسید.

کروشیایی ها در نیم ساعت و اندکی بیشتر نیمۀ نخست بازی، به مراتب بهتر از ارجنتاینی ها درخشیدند، زمان بیشتری کنترول توپ را در اختیار داشتند و با پاس های کوتاه و یک به یک تلاش کردند دیوار دفاعی ارجنتاین را عبور کنند. اما این خط دفاعی در رقابت نیمه نهایی با کروشیا، برخلاف تمام بازی های این تیم امریکای لاتین در جام جهانی قطر "غیرقابل نفوذ شد و هرگز به مهاجمین و بازیکنان خط میانۀ کروشیا، فرصت ضربه زدن به توپ را نداد."

در رقابت های فوتبال در هر سطحی که باشد، بازی نیمه نهایی به مراتب دیدنی تر، هیجانی تر و نفس‌گیر تر از بازی نهایی بوده است چرا که تیم ها هر آنچه در توان دارند به مصرف می رسانند تا به دور نهایی صعود کنند.

از این رقابت هم انتظار اینچنینی متصور بود اما پس از نخستین گول ارجنتاین که با یک ضربۀ سریع پنالتی توسط لیونل مسی، سقف دروازۀ تیم کروشیا را درید، کروشیایی ها کنترول بازی را از دست دادند.

لیونل مسی، با پنالتی دقیقۀ ۳۴ بازی به یازدهمین گول خود در جام جهانی دست یافت که بیشترین گول زده در تاریخ فوتبال ارجنتاین در جام جهانی فوتبال می باشد.

لیونل مسی با یک پنالتی در جام جهانی قطر پنج گوله شد و الوارز توانست دو بار دروازۀ کروشیا را بشکافد.
لیونل مسی با یک پنالتی در جام جهانی قطر پنج گوله شد و الوارز توانست دو بار دروازۀ کروشیا را بشکافد.

چهار دقیقه بعد، الوارِز مهاجم تیز پای ارجنتاین پس از یک ضد حملۀ برق‌آسا و انفرادی، توپ را به تنهایی از نیمۀ میدان ارجنتاین با خود به محوطۀ جزای کروشیا برد و پس از عبور از سه مدافع کروشیایی، دومین گول ارجنتاین را به ثمر رسانید.

بازی، پس از گول دوم پایان یافته تلقی شد، فقط چشم های منتظر هواداران تیم کروشیا این امیدواری را تداعی می کرد که ممکن کروشیایی ها بار دیگر بتوانند کنترول بازی را در دست گیرند و فوتبال بهتری از خود به نمایش بگذارند.

اما نه تنها که اینگونه نشد بلکه لیونل مسی پس از آنکه توپ را در سمت چپ نیمۀ میدان کروشیا از آن خود کرد، با تمام قوت تا چهارمتری سمت راست دروازۀ کروشیا پیش رفت و با یک پاس طلایی به عقب، الوارز سومین گول ارجنتاین و دومین گول این رقابت را به نام خود ثبت کرد.

شور و شعف هواداران ارجنتاین در میدان ورزشی قطر
شور و شعف هواداران ارجنتاین در میدان ورزشی قطر

تیم ارجنتاین تا کنون دو بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده است؛ یکی در سال ۱۹۷۸ و دیگری هم در سال ۱۹۸۶ میلادی که دییگو مرادونا، اسطورۀ فوتبال ارجنتاین کپتان این تیم بود. این تیم امریکای لاتین در سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ نایب قهرمان شدند و هر دو بار به آلمان باختند.

لیونل مسی، کپتان و فوق ستارۀ فوتبال ارجنتاین و جهان، در سال ۲۰۱۴ نتوانست تیمش را صاحب جام طلایی سازد، اما به باور مبصرین قطر آخرین فرصت این بازیکن اسطوره یی امریکای لاتین است تا بتواند فصل حضورش را در جام جهانی فوتبال با لقب قهرمانی و جام طلایی به پایان برساند.

رقابت دوم نیمه نهایی جام جهانی فوتبال قطر، روز چهارشنبه چهاردهم دسمبر، میان تیم های فرانسه، مدافع لقب قهرمانی جام جهانی و مراکش، نخستین تیم افریقایی که تا نیمه نهایی صعود کرده، برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG