لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان شماری از پناهجویان افغان را اخراج می کند


وزیر داخلۀ آلمان گفت که پناهجویان نباید فریب قاچاقبران را بخورند.
وزیر داخلۀ آلمان گفت که پناهجویان نباید فریب قاچاقبران را بخورند.

وزیر داخلۀ آلمان گفت که آن عده افغان‌هایی که به دلیل مشکلات اقتصادی به آلمان پناه برده اند، دوباره به کشورشان برگردانده خواهند شد.

توماس دی میزیر شام دو شنبه در پایان سفرش به کابل در کنفرانس مشترک خبری با نورالحق علومی وزیر داخلۀ افغانستان گفت که شمار زیاد افغان‌های تازه وارد، به دلیل مشکلات اقتصادی به آلمان پناه گزین شده اند.

وزیر داخلۀ آلمان گفت که شمار زیاد افغانها از ولایتهای نسبتاً امن در شمال افغانستان یا هم از ایران به آلمان پناه برده اند که به گفتۀ وی با تهدید امنیتی مواجه نبوده بلکه به خاطر زندگی مرفه تر در آنجا پناه برده اند.

آقای دی میزیر گفت که آلمان با پناهجویان اقتصادی همدردی دارد، اما به گفتۀ وی بودن آنان در آلمان با قوانین آن کشور مطابقت ندارد و از اینرو در تفاهم با حکومت افغانستان فیصله شده است که آنان دوباره به کشورشان برگردانده شوند.

وزیر داخلۀ آلمان گفت به حرف های قاچاقبران که پول زیاد از شما می ستانند، باور نکنید. این را هم نپذیرید که به محض رسیدن به آلمان به شما پول زیاد به عنوان استقبالیه داده می شود، زمینۀ کار و امکانات خوب زندگی برایتان فراهم می شود.؟

آقای دی مایزیر گفت " به آوازه ها باور نکنید، زیرا چانس باقی ماندن در آلمان بسیار کم است."

در همین حال نورالحق علومی وزیر داخلۀ افغانستان گفت که برگشت پناهجویان افغان کاملاً اجباری نبوده و در زمینه خواست آنان نیز در نظر گرفته می شود. او افزود که حکومت افغانستان همواره تاکید داشته است که با پناهجویان افغان بر اساس قوانین بین المللی برخورد صورت گیرد.

وزیر داخلۀ آلمان همچنان در مورد حضور نیروهای آلمانی در افغانستان گفت که سربازان آن کشور تازمانی در افغانستان باقی خواهند ماند که به گفتۀ وی افغانها به آنان نیاز داشته باشند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG