لینک های دسترسی

Breaking News

۴۱ میلیون بیجاشدۀ داخلی در جهان


یمن در سال ۲۰۱۵ بیشترین شمار بیجاشده‌گان داخلی را داشت
یمن در سال ۲۰۱۵ بیشترین شمار بیجاشده‌گان داخلی را داشت

یک نهاد مستقل بشری گزارش داده است که شمار افراد بیجا شده در جهان به گونۀ بی پیشینه اکنون به حدود ۴۱ میلیون نفر رسیده است.

مرکز نظارت بیجاشده‌گان داخلی شورای مهاجران ناروی روز چهارشنبه با نشر این ارقام گفت که ۲۷.۸ میلیون نفر از این بیجاشده‌گان به خاطر جنگ یا آفات طبیعی خانه های شان را ترک گفته اند.

گزارش حاکی است که تنها در سال ۲۰۱۵ حدود ۳۳۵ هزار نفر در افغانستان عمدتاً به خاطر جنگ از مناطق اصلی شان بیجا شدند. بر اساس این گزارش شمار بیجاشده‌گان داخلی در افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به یک میلیون و ۱۷۴ هزار نفر می رسید.

جنگ و ناامنی عامل عمدۀ افزایش بیجاشده‌گان داخلی در افغانستان است
جنگ و ناامنی عامل عمدۀ افزایش بیجاشده‌گان داخلی در افغانستان است

بحران موجود در شرق میانه در چند سال گذشته بزرگترین عامل افزایش بیجاشده‌گان داخلی در اکثر کشورهای این منطقه بوده است.

کارل شمبری، سخنگوی شورای مهاجران ناروی به صدای امریکا گفت که بحران یمن به تنهایی سبب افزایش دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شمار مجموعی بیجاشده‌گان داخلی در جهان شده است.

منبع: شورای مهاجران ناروی
منبع: شورای مهاجران ناروی

آقای کارل جنگ یمن را بحران فراموش شده خواند و گفت در سال ۲۰۱۵ شمار بیجاشده‌گان آن کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۴ حدود ۲۰ برابر افزایش یافت.

شورای مهاجران ناروی گفت که افزون بر شماری از کشورهای شرق میانه، افغانستان، جمهوری افریقای مرکزی، جمهوری دیموکراتیک کانگو، نایجریا، سودان جنوی، اوکراین و کولمبیا بیشترین شمار بیجاشده‌گان داخلی را داشته است.

XS
SM
MD
LG