لینک های دسترسی

Breaking News

نادر نعیم به سود زلمی رسول کنار رفت


نعیم: پیوستنم با رسول افغانستان را به ترقی سوق خواهد داد
نعیم: پیوستنم با رسول افغانستان را به ترقی سوق خواهد داد
محمد نادر نعیم، یکی از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان به سود زلمی رسول، نامزد دیگر انتخابات کنار رفت. آقای نعیم دلیل این اقدامش را همفکری دو تیم انتخاباتی عنوان کرد.

آقای نعیم پس از چاشت امروز در یک کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد که پیوستن وی به تیم آقای رسول، آیندۀ افغانستان را به سوی ترقی و پیشرفت سوق خواهد داد.

زلمی رسول رسول ابراز داشت که پیوستن محمد نادر نعیم، تیم وی را یک گام دیگر بسوی پیروزی نزدیک ساخته است. پیش از این عبدالقیوم کرزی، برادر رئیس جمهورکرزی نیز از نامزدی اش در انتخابات به سود زلمی رسول کنار رفت.

محمد نادر نعیم و زلمی رسول هر دو منسوب به قوم پشتون محمدزی استند. شماری از آگاهان با اشاره به این نکته استدلال می کنند که پایگاه قومی این دو نامزد، سلسلۀ انصراف های انتخاباتی را بر بنیاد قوم برجسته می سازد.

پیشتر از این عبدالرحیم وردک نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از ادامۀ مبارزات انتخاباتی منصرف شد. آقای وردک دلیل انصراف اش را از ادامه مبارزات انتخاباتی به رسانه ها ابراز نکرد اما گفت دلایلی در این اقدام دخیل است که بعداً بر آن خواهد پیچید.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که تا کنون تنها عبدالقیوم کرزی استعفانامۀ رسمی خود را به کمیسیون انتخابات فرستاده است، اما به گفتۀ مقام های آن کمیسیون آقای وردک تا کنون چنین سندی را ارایه نکرده است.

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که آقای نعیم از طریق مطبوعات انصراف اش را از ادامه مبارزات انتخاباتی به سود یکی از نامزدان اعلان کرد. او افزود که بر اساس قانون اکنون باید استعفا نامۀ آقای نعیم به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شود.

انصراف تیم محمد نادر نعیم از ادامه مبارزات انتخاباتی، شمار نامزدان ریاست جمهوری افغاستان را از یازده نفر به هشت نفر تقلیل داد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی افغانستان هر دو در یک روز، به تاریخ شانزدهم حمل در سرتاسر افغانستان برگزار شود.
  • 16x9 Image

    محمد نصیر فیاض

    محمد نصیر فیاض بیشتر از ۱۲ سال با رسانه های افغانستان کار کرده است. تمرکز کاری او روی خبرنگاری تحقیقاتی است. محمد نصیر فیاض فارغ از پوهنځی حقوق و علوم سیاسی پوهنتون کابل، سند فراغت حاصل کرده است.
XS
SM
MD
LG