لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان چند مکتب را در ننگرهار مسدود کردند - مسوولین


مقامات ولایت ننگرهار می گویند که طالبان خواستار رهایی زندانیان شان شده اند
مقامات ولایت ننگرهار می گویند که طالبان خواستار رهایی زندانیان شان شده اند

مسوولین ریاست معارف ولایت ننگرهار می گویند که طالبان ۲۴ مکتب به شمول چهار مکتب دختران از روز یک شنبه به اینسو در مربوطات ولسوالی هسکه مینه آن ولایت مسدود کرده اند.

محمد آصف، مسوول مطبوعاتی ریاست معارف ننگرهار به رادیو آشنا گفت که بيش از ۲۰ هزار شاگرد این مکاتب در آستانۀ امتحانات سالانه از رفتن به مکتب محروم شده اند.

به گفتۀ آقای آصف طالبان هشدار داده اند که تا زمانیکه دولت راه های رفت و برگشت آنان را باز نکند، زندانیان آن گروه را رها نسازد و به یک کلینیک مورد نظر آن گروه در ولسوالی هسکه مینه ادویه فراهم نسازد، مکاتب یاد شده مسدود خواهد ماند. اما طالبان در این مورد هیچ گونه تماسی با رسانه ها نداشته اند.

مسوول مطبوعاتی ریاست معارف ننگرهار می گوید که طالبان به مدیران این مکاتب هشداریه فرستاده اند و به همین دلیل مردم از رفتن پسران و دختران شان به مکاتب جلوگيرى می کنند.

محمد آصف می گوید که در گذشته مشکلاتی از این قبیل با وساطت بزرگان و سران قومی حل می شد، اما به گفتۀ وی اینبار حل این مشکل از توان سران قومی نیز بالاتر است. سران قومى این ساحه نیز از خوف طالبان در این مورد صحبت نمی کنند.

در واکنش به خواست طالبان مبنی بر رهایی زندانیان آن گروه، فضل احمد شيرزاد،قوماندان امنيه ننگرهار گفت، کسانيکه به اتهام دست داشتن با طالبان مسلح بازداشت شده اند در صورتیکه بى گناهى شان ثابت شود رها مي شوند.

احمد ضيا عبدالزى، سخنگوى والى ننگرهار نيز بسته شدن مکاتب را پذيرفته مي گويد که ازسوى اداره معارف اين مشکل رسماً به مقام ولايت رسيده است و در زمینه اقدام جدی صورت خواهد گرفت.

ولسوالى هسکه مینه یا ده بالا در ۳۵ کيلومترى شهر جلال آباد و در امتداد خط ديورند موقعيت دارد. این ولسوالی در این اواخر از ناامنترین ساحات ولایت ننگرهار بوده و عملیات مشترک نیرو های افغان و ناتو نیز نسبت به سایر مربوطات ننگرهار، در این ولسوالی بیشتر راه اندازی می شود.

XS
SM
MD
LG