لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات مخالفان نزدیک به دوبرابر شده است – وزارت داخله


تحلیلگران می گویند که گسترش ساحۀ جنگ در افغانستان تلفات هر دو طرف را افزایش داده است
تحلیلگران می گویند که گسترش ساحۀ جنگ در افغانستان تلفات هر دو طرف را افزایش داده است

وزارت داخلۀ افغانستان ضمن اطمیناندهی از توانمندی کافی نیرو های امنیتی افغان می گوید که در سال روان تلفات مخالفان مسلح دولت در مقایسه با سال پیش حدود ۸۵ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور داخلۀ افغانستان از مردم خواست که زیر تاثیر تبلیغات نادرست مخالفان مسلح دولت نرفته و در مورد امنیت کشور شان نگرانی را در خود راه ندهند.

صدیق صدیقی گفت که نیرو های افغان در سال ۲۰۱۴ با وصف تهدیدات و تبلیغات دشمن توانستند امنیت جریانات مهم سیاسی را تامین کنند. او گفت که سربازان افغان امسال نیز با روحیۀ عالی و توانمندی کافی امنیت را تامین خواهند کرد.

آقای صدیقی در پاسخ به شماری از خبرنگاران گفت که هیچ ولایت و حتا هیچ ولسوالی افغانستان در حال سقوط نیست. او گفت "دشمن تلاش دارد که افکار عامه را زیر تاثیر خود ببرد."

سخنگوی وزارت امور داخله با اشاره به افزایش تلفات مخالفان دولت گفت که امسال عملیات نیرو های افغان تعرضی خواهد بود و هم اکنون مسوولان سرگرم پلانگذاری افزایش عملیات نظامی به ویژه تامین امنیت شاهراه ها اند.

در همین حال شماری از تحلیلگران امور نظامی و امنیتی افزایش تلفات مخالفان مسلح دولت را ناشی از گسترش جغرافیای جنگ در سرتاسر افغانستان می دانند.

جاوید کوهستانی تحلیلگر امور سیاسی می گوید که با توسعۀ ساحۀ جنگ تلفات نیرو های افغان و غیرنظامیان نیز بیشتر شده است. او می گوید که نباید مسایل وارونه جلوه داده شود، بلکه به گفتۀ وی نباید بحث تبلیغاتی راه انداخته شود و واقعیت ها نادیده گرفته شود.

این در حالی است که هیأت معاونت ملل متحد برای افغانستان یا یوناما با نشر گزارشی از افزایش تلفات غیرنظامیان افغان در اثر جنگ های زمینی خبر داده است. در این گزارش آمده است که تلفات زنان و کودکان افغانستان در سه ماه گذشته در مقایسه با عین زمان در سال ۲۰۱۴ میلادی افزایش یافته است.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG