لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضای افغانستان به۵۵۰ میلیون دالر برای پالیسی مهاجرین


سال گذشته میلادی حدود ۴۸ هزار افغان به کشورهای اروپایی پناه بردند
سال گذشته میلادی حدود ۴۸ هزار افغان به کشورهای اروپایی پناه بردند

وزیر امور عودت مهاجرین افغانستان در شصت و ششمین جلسه ملل متحد در امور پناهندگان در ژنو از کشورهای پناهجو پذیر خواست تا بین پناهجویان افغان با مهاجرین سایر کشورها تفاوت قایل نشوند.

سید حسین عالمی بلخی که در راس هیات افغانستان به ژنو سفر کرده است روز دوشنبه در جلسه ای با حضور نمایندگان کشورهای مهاجر پذیر پالیسی ها و تدابیر حکومت افغانستان در رسیدگی به امور مهاجرین و پناهندگان افغان را تشریح کرد.

عزیزالله عمر، مستشار و شارژ دافر سفارت و نمایندگی افغانستان در ژنو در مصاحبه ای با رادیو آشنا صدای امریکا گفت قرار است وزیر عودت مهاجرین افغانستان در جلسه روز چهارشنبه (۱۵ میزان) در ژنو پالیسی پنج ساله حکومت برای رسیدگی به وضعیت پناهندگان افغان پیشکش کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:48 0:00
لینک دانلود


به گفته این دیپلمات افغان، حکومت افغانستان از جامعه جهانی یک کمک ۵۵۰ میلیون دالری را برای تطبیق این پالیسی مهاجرین تقاضا خواهد کرد.

افغانستان امسال در بحران پناهندگان اروپا دخیل است زیرا بعد از پناهندگان سوری شمار افغان های پناهنده به اروپا بیشترین رقم را تشکیل می دهند.

عزیزالله عمر می گوید که در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۴ هزار پناهجوی افغان در سویدن تقاضای پناهندگی داده بودند و حدود همین تعداد افغان نیز در سراسر اروپا تقاضای پناهندگی داده بودند.

بر اساس ارقام حکومت سوییس ۴۶۲ پناهجوی افغان تا اکنون امسال پناهندگی شان در آن کشور پذیرفته شده است که این بیشترین رقم پناهجویان بعد از سوری ها اند.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG