لینک های دسترسی

Breaking News

جدال پناهجویان افغان بر سر مسایل مذهبی در آلمان


جدال در یک محل نگهداشت پناهجویان در شهر درسدن رخ داده است
جدال در یک محل نگهداشت پناهجویان در شهر درسدن رخ داده است

مقامات آلمان میگویند که در نتیجۀ جدال برسر تفاوت های مذهبی میان دو گروه پناهجویان در یک سرپناه مهاجرین، سه تن زخمی شده اند. پولیس شهر درسدن آلمان میگوید که این جدال طی شب گذشته در مرکز نگهداری مهاجرین در منطقۀ نیدیرو رخ داد و در آن حدود صد نفر درگیر بودند که چهل تن شان افغانها بودند.

پولیس می افزاید که یک مرد افغان به حیث محرک این جدال شناسایی شده و پس از مداوای زخم هایش، تحت توقیف قرار گرفته است.

در همین حال رهبران اتحادیۀ اروپا و کشور های بالکان امروز یکشنبه، راجع به بحران مهاجرین در اروپا، نشست اضطراری ای دایر کردند. این نشست در حالی دایر شد که سه کشور منطقۀ بالکان اعلام داشته که اگر کشور های شمال اتحادیۀ اروپا پذیرش مهاجرین را توقف دهد، آنها نیز سرحدات شان را بسته خواهند کرد.

این نشست نسبتاً کوچک، امروز از سوی ژان کلود ینکر، رئیس کمیسیون اروپایی در بروکسل فراخوانده شد که در آن سران ده کشور اتحادیۀ اروپا، به شمول انگلا مرکل صدراعظم آلمان و همچنان رهبران البانیا، صربستان، و مقدونیه شرکت ورزیده بودند.

بلغاریا، رومانیا، و صربستان به روز شنبه هشدار دادند که نخواهند گذاشت برای ده ها هزار مهاجری که به اروپا میرسند، به یک منطقۀ حایل مبدل گردند. بویکو بوریسُف صدراعظم بلغاریا پس از صحبت با رهبران منطقۀ بالکان در شهر صوفیا گفت که اگر آلمان، اتریش، و سایر کشور ها سرحدات خود را ببندند، آنان نیز همان لحظه سرحدات خود را خواهند بست.

هشدار از فاجعه بشری

ژان کلود ینکر رئیس کمیسیون اروپایی در مصاحبه با یک روزنامۀ آلمانی که امروز چاپ شد، از کشور ها خواسته است که در شرایط هرج و مرج، از انداختن بار مهاجرین بر دوش دولت های همسایه خودداری ورزند.

با فرارسیدن سرمای زمستان، سازمان عفو بین الملل به روز شنبه هشدار داد که اگر مهاجرین به همین وضعیت در سرحدات باقی بمانند، ممکن یک فاجعۀ بشری رخ دهد.

با تشدید سرما، وضعیت مهاجرین بدتر شده میرود. آنان میخواهند هرچه زودتر از ساحات سرحدی صربستان که در آن سرپناهی نیست، به کرویشیا برسند.

امروز نیز هزاران مهاجر و پناهجو، سرحد میان صربستان و کرویشیا را به امید رسیدن به غرب اروپا، عبور کردند. محمود عواد یک مسئول ادارۀ امور مهاجرین سازمان ملل متحد در ساحه گفت که توقع میرود هزاران نفر دیگر نیز این سرحد را عبور کنند.

اتحادیۀ اروپا با موج بی نظیر مهاجرین روبرو بوده و تنها در هفتۀ گذشته، ۴٧٥٠٠ مهاجر وارد سلووِنیا شدند، به کشوری که تمام نفوس آن فقط ٢ میلیون نفر است.

امسال حدود ٦٧٠٠٠٠ نفر، که رقم بی سابقه ایست و اکثر آنان از جنگ ها در افغانستان، سوریه، و عراق فرار کرده اند، وارد اروپا شده اند.

XS
SM
MD
LG