لینک های دسترسی

Breaking News

ابطال آرا در هرات و اتهام 'خیانت ملی'


یکصدار هزار رای هرات باطل شد
یکصدار هزار رای هرات باطل شد

یک عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات گفته است ابطال یکصد هزار رای در این ولایت خیانت ملی است.

مسئولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی ولایت هرات می گویند که آرای ۲۷ محل رای دهی را باطل اعلام کرده اند.

عبدالله شیرزی، رئیس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی ولایت هرات گفت شمار آرای باطل شده بیشتر از یکصد هزار است.

آقای شیرزی گفت که آرای باطل شده به ترتیب مربوط به داکتر عبدالله عبدالله، زلمی رسول، اشرف غنی احمد زی و عبدرب الرسول سیاف است.

در همین حال قاضی عبدالرزاق نجرابی، یک عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات، باطل شمردن یکصد هزار رای را "یک تصمیم عجولانه و خیانت ملی" خطاب کرده است.

آقای نجرابی گفت "اکثریت شکایت ها واهی، بی اساس و بی بنیاد بوده اند و این تصمیم کاملا عجولانه و به سرعت گرفته شده است. من دیروز هم اعتراض خود را بیان کردم و می گویم در مقابل ارای پاک مردم مسئولیت داریم و با این عجله باطل کردن رای مردم یک خیانت ملی است."

اتهامات دیگر

از جانب دیگر، ناصر خاضع، رئیس ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله در ولایت هرات برخی از اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی را به حمایت از یک نامزد ریاست جمهوری متهم کرد. آقای خاضع اما برای اثبات ادعایش نه اسنادی ارائه کرد و نه هم از کسی مشخصاً نام برد.

این در حالی است که رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی ولایت هرات دست داشتن شماری از کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات و مسئولین دولتی از جمله ولسوال ولسوالی فارسی هرات در تقلبات انتخاباتی را، تایید کرد.

آقای شیرزی یکبار دیگر رئیس معارف ولایت هرات، آروین طاهری، را به دخالت در امور انتخابات متهم نمود و خواستار برکناری او از سمت دولتی شد. آقای طاهری اما ادعاهای دخالت در انتخابات را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG