لینک های دسترسی

Breaking News

سرطان در بین جوانان رو به افزایش است - پژوهش


عکس آرشیف
عکس آرشیف

بر اساس یک پژوهش جدید،‌ تسریع روند پیر شدن – یعنی زمانیکه سن بیولوژیکی یا هم ساده‌تر نمای ظاهری یک فرد بیشتر از سن تقویمی او جلوه کند – ممکن خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش دهد.

یافته‌های این پژوهش که از سوی انجمن تحقیقات امراض سرطانی ایالات متحده انجام شده است، نشان می‌دهد که در یک دههٔ گذشته، میزان ابتلای افراد جوان به بیماری‌های سرطانی بیشتر شده است.

در صورتیکه یک فرد در سنین کمتر از ۵۵ سال به سرطان مبتلا شود، به آن ابتلای پیش از وقت یا زودهنگام سرطانی گفته می‌شود.

در پژوهش جدید اطلاعات صحی نزدیک به ۱۴۹هزار نفر تحلیل و ارزیابی شده و پژوهشگران سن بیولوژیکی آنان را با استفاده از نه نشانگر بیولوژیکی خون شان تخمین زده و سپس آن را با سن تقویمی این افراد مطابقت دادند.

کسانیکه سن بیولوژیکی آنان بیشتر از سن تقویمی شان جلوه می‌کرد، ۴۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار داشتند.

یافته‌های این پژوهش همچنان نشان داده است کسانیکه پس از سال ۱۹۶۵ تولد شده اند در مقایسه با کسانیکه پیشتر از این سال به دنیا آمده اند، ۱۷ درصد بیشتر دچار پیری سریع می‌شوند.

کارشناسان امور صحی عوامل متعدد محیطی و زیستی از جمله تغییرات فزاینده در شکل زیست و معیشت بشر به ویژه چاقی را در ابتلای زودهنگام به سرطان دخیل می‌دانند.

چاقی به صورت عموم در جهان رو به افزایش بوده و عامل عمدهٔ اکثر بیماری‌ها به ویژه امراض قلب و رگ‌ها، بیماری شکر و بیماری‌های مرتبط با سن می‌باشد.

دست اندرکاران این پژوهش امیدوار اند که یافته‌های آنان بتواند به تدابیری برای بطی کردن روند پیری بیولوژیکی به عنوان روش جدید برای مقابله با سرطان منجر شود.

گروه

XS
SM
MD
LG