لینک های دسترسی

Breaking News

عطا خواستار "توضیحات" برکناری ضیا مسعود شد


ضیا مسعود بیشتر از دو سال نمایندهء رئیس جمهور غنی در امور حکومتداری بود
ضیا مسعود بیشتر از دو سال نمایندهء رئیس جمهور غنی در امور حکومتداری بود

پس از بر طرفی احمد ضیا مسعود، نماینده فوق العادهء رئیس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، عطا محمد نور، والی ولایت بلخ، از عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت افغانستان، خواسته است تا در این مورد توضیحات بدهد.

والی بلخ در صفحهء رسمی فیسبوک اش نوشته است "احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی و متعلق به خانواده قهرمان ملی کشور است و داکتر عبدالله عبدالله نیز از نشانی جمعیت اسلامی وارد حکومت شده است، باییست آقای عبدالله توضیحات خویش را در این مورد ارایه بدارد".

ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که احمد ضیا مسعود از سمت اش به حیث نماینده فوق العادة رئیس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، منفک شده است.

دوا خان مینه پال، معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، در مصاحبه ای به صدای امریکا گفت که آقای مسعود به دلیلی "ناکامی" در امور کاری اش، عزل شده است.

ضیا مسعود که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان معاون اول زلمی رسول، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود، در دور دوم انتخابات از تیم تحول و تداوم، به رهبری محمد اشرف غنی حمایت کرد.

بعد از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، آقای مسعود از سوی رئیس جمهور غنی به حیث نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، انتصاب شد.

آقای مسعود در این اواخر از کارکرد های حکومت وحدت ملی به رهبری محمد اشرف غنی، انتقاد کرده بود.

معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به صدای امریکا گفت که انتقاد و مخالفت بخشی از ارکان دموکراسی و آزادی بیان است و دلیل عزل آقای مسعود، اختلاف سیاسی نه، بلکه "ناکامی" آقای مسعود در امور اصلاحات و حکومتداری خوب است.

آقای مسعود بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ به حیث معاون اول حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان بود.

XS
SM
MD
LG