لینک های دسترسی

Breaking News

تلیفونی که بطری آن ۵۰ سال بدون چارج کار می‌کند


یک تلیفون ساخت هالند که در نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلونا به نمایش گذاشته شده است.
یک تلیفون ساخت هالند که در نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلونا به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه جهانی تلیفون‌های موبایل که این هفته در شهر بارسلونای اسپانیا جریان دارد، تلیفون هایی بیشتر جلب توجه کرده است که بطری آن کمتر نیاز به چارج کردن داشته باشد و چارج آن بیشتر دوام کند.

با پشرفت تکنالوژی در تلیفون های موبایل، بسیاری از افراد می‌گویند که از چارج کردن دوامدار تلیفون‌های شان خسته شده اند.

تامس هاسن، تحلیلگر شرکت تکنالوژی فراسترگفت: "همه تولید کنندگان [تلیفون های موبایل] به دنبال داشتن بطری های باکیفیت هستند. من فکر می کنم که در این زمینه ما عقب هستیم و باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم."

پیشرفت تلیفون های همراه به این معنا است که بسیاری از مدل‌های تلیفون ها کمی با یکدیگر تفاوت دارد و به گفتهٔ هاسن، در این زمینه ساختن بطری های باکیفیت یگانه بخشی است که تولیدکنندگان می توانند در آن "از رقبای خود پیشی بگیرند."

از زمانی که تلیفون های موبایل برای اولین بار در دههٔ ۲۰۰۰ به بازار عرضه شد، پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است. به گونهٔ مثال، اکنون می توان برخی از گوشی ها را از طریق تکنالوژی بی سیم چارج کرد. اما ناظران می گویند که نیاز به پیشرفت بیشتر وجود دارد.

یک شرکت تکنالوژی در چین در ماه جنوری اعلام کرد که بطریی تلیفون موبایل را ساخته است که در آن از انرژی اتمی کار گرفته شده است و می تواند بدون نیاز به چارج برای ۵۰ سال کار کند.

مسوولین شرکت "بتاولت" مستقر در بیجینگ می‌گویند که این اولین بطری تلیفون های همراه در جهان است که در آن از انرژی اتمی کار گرفته شده است.

شرکت بتاولت که در نمایشگاه بارسلونا اشتراک نکرده است، می گوید که این بطری در مرحلهٔ آزمایش قرار دارد و نگفته است که چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد.

اکثریت بطری های کنونی تلیفون های موبایل از لیتیم ساخته شده که عمر چندانی ندارند و با افزایش تقاضا برای لیتیم در بازار، قیمت آن نیز افزایش یافته است.

به همین دلیل، هانر، تولید کننده تلیفون های همراه در چین، می گوید که در ساختن بطری های تلیفون موبایل جدید خود بجای لیتیم از کاربن سیلیکان کار گرفته است.

مسوولین این شرکت می گویند که تلیفون موبایل "مجیک-۶" می تواند در ۴۰ دقیقه به طور کامل چارج شود و از سایر مدل های رقیب خود بیشتر دوام کند.

شرکت سامسونگ کوریای جنوبی گفته است که تا سال ۲۰۲۷، تلیفون های همراه دارای بطری های مواد جامد را عرضه خواهد کرد که نیاز به چارج کمتری دارد.

شرکت اپل که سال گذشته از لحاظ فروش تلیفون های همراه از سامسونگ پیشی گرفت و پرفروش ترین شرکت تلیفون های موبایل شد، گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بطری های تلیفون آیفون را خودش تولید کند.

تاکنون اکثریت شرکت های تولید کنندهٔ تلیفون های موبایل به شمول آپل بطری ها را از شرکت های دیگر خریداری می کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG