لینک های دسترسی

Breaking News

ده ها کشته در اثر انفجار انتحاری در مرز هند و پاکستان


این نخستین حملۀ خشونتبار در واگه است
این نخستین حملۀ خشونتبار در واگه است

حملۀ انتحاری در یک منطقۀ مرزی لاهور پاکستان کم از کم ۵۵ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجاگذاشت. کارمندان طبی پاکستان گفته اند که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان این رویداد شامل اند.

انفجار در نزدیکی دروازۀ گذرگاه مرزی واگه میان هند و پاکستان و در جریان مراسم فرود آوردن پرچم پاکستان به وقوع پیوست. این مراسم هر روز شام در سوی مرز طی تدابیر ویژه برگزار شده و صد ها نفر به شمول جهانگردان خارجی از آن دیدن می کنند.

یک گروه تندرو پاکستانی که خود را "جماعت الاحرار" می خواند با ارسال ایمیل به رسانه ها مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است. این گروه در گذشته بخشی از تحریک طالبان پاکستانی بود اما اکنون مستقلانه فعالیت دارد.

در خبرنامۀ این گروه آمده است که حملۀ یاد شده انتقامگیری از خون کسانی است که در تهاجم ارتش پاکستان بر مناطق قبایلی پاکستان کشته شده اند.

نظامیان پاکستانی از چند ماه به اینسو عملیات ضد شورش را به منظور پاکسازی مناطق قبایلی وزیرستان شمالی از وجود تندروان آغاز کرده اند که به گفتۀ مقامات پاکستانی تا کنون ۱۲۰۰ شورشی در آن کشته شده است.

طاهر جاوید خان، مسوول نیرو های امنیتی پاکستان در مرز های شرقی آن کشور به خبرنگاران گفت که هدف اصلی حمله کننده هدف قرار دادن مراسم فرود آوردن پرچم بود.

خان گفته است که به دلیل موجودیت پوسته های بازرسی نیرو های امنیتی، مهاجم نتوانسته بود که خود را به هدف برساند و مواد منفجرۀ همراهش را در فاصلۀ ۵۰۰ متری محل برگزاری مراسم پرچم و در میان تماشاچیان این مراسم منفجر کرده است.

مراسم برافراشتن و فرود آوردن پرچم پاکستان در منطقۀ مرزی واگه از سال ۱۹۵۹ به اینسو برگزار شده و این نخستین باری است که این مراسم مورد حملۀ خشونتبار تندروان قرار می گیرد.

XS
SM
MD
LG