لینک های دسترسی

Breaking News

تجاوز بر دختر ۱۵ ساله در ریاست امور زنان



مسئولین دفترحقوق بشر در ولایت دایکندی می گویند که یک دختر ۱۵ ساله شب دوشنبه در داخل دفتر ریاست امور زنان این ولایت، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. شش محافظ این ریاست به ظن ارتکاب این تجاوز گرفتار شده اند.

هنوز مشخص نیست که آیا تجاوز جنسی بطور گروهی صورت گرفته یا انفرادی اما مقامات محلی گفته اند که وضعیت صحی قربانی این رویداد، نگران کننده نیست. مقامات همچنان گفتند که در صورت نیاز به تداوی بیشتر، این دخترک را به کابل خواهند فرستاد.

رزاق ایلخانی، قوماندان امنیه ولایت دایکندی گفت"تا هنوز بصورت دقیق معلوم نیست اما تمامی افراد متهم، پیاده ومحافظ، در ریاست امور زنان اند و بعد ازتحقیقات معلوم خواهد شد (که آیا تجاوز گروهی بود یا انفرادی)".

جواد دادگر، رئیس ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت " متهم اصلی این قضیه با پنج فرد دیگر که شریک عمل جرمی خوانده شده اند، فعلأ دستگیر گردیده وتحت توقیف به سر می برند".

طفل بی سرپرست

قربانی این تجاوز طفل بی سرپرستی خوانده شده است که از مرکز تربیت اطفال دایکندی به ریاست امور زنان فرستاده شده بود تا از او در "خانه امن" نگهداری شود. این دختر ۱۵ ساله که نخواسته است نامش افشا شود، باشنده اصلی ولسوالی سنگ تخت ولایت دایکندی است.
حبیبه شجاعی، سرپرست ریاست امور زنان ولایت دایکندی به رادیو آشنا گفت که تلاش ها برای دادرسی کامل به این رویداد آغاز شده است. "طبق قانون، از این قربانی حمایت می کنیم وبه تمام ارگانهای عدلی وقضایی اطلاع می دهیم تا این قضیه را بصورت جدی پی گیری نمایند."

به روز چهار شنبه پولیس تمام کارمندان مرد در ریاست امور زنان ولایت دایکندی را بازداشت کرد و دفتر امور زنان، محل تجاوز، را بست.

تجاوز جنسی در ریاست امور زنان در حالی گزارش می شود که دو هفته پیش چهار زن در ولایت دایکندی به دلیل خشونت های خانوادگی، نامزدی وازدواج اجباری وفقر اقتصادی درطی یک هفته دست به خود کشی زدند.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG