لینک های دسترسی

Breaking News

حامد کرزی با مقامات امریکای و پاکستانی در بروکسل راجع به پروسه صلح صحبت میکند


حامد کرزی ریس جمهور افغانستان ارشیف
حامد کرزی ریس جمهور افغانستان ارشیف
حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به روز سه شنبه کابل را به قصد بروکسل ترک کرد.

در این سفر، داکتر زلمی رسول وزیر خارجه، بسم الله خان محمدی وزیر دفاع، داکتر رنگین دادفر سپنتا مشارو امنیت ملی، عبدالکریم خرم رئیس دفتر رئیس جمهور و ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری شامل اند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیهء گفته است قرار است حامد کرزی در جریان این سفر در شهر بروکسل با مقامات عالی رتبه پاکستان و امریکا دیدار و گفتگو نمایند.

به اساس اعلامیه ریاست جمهوری مذاکرات صلح، روابط بین افغانستان و پاکستان، مسایل سرحدی و ایجاد تاسیسات نظامی در امتدا خط دیورند در ولسوالی گوشته ننگرهار از سوی نظامیان پاکستان که باعث کشیدگی های اخیر میان افغانستان و پاکستان شده است از موضوعاتی اصلی مورد بحث حامد کرزی با مقامات امریکایی و پاکستانی در این دیدار گفته شده است.

سخنگوی رئیس جمهوریک روز قبل ازسفر به بروکسل به روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، آنعده طالبانی که میخواهند با پروسه صلح یکجا شوند، کشته می شوند و یا مورد شکنجه قرار میگیرند که به این طریق پروسه صلح افغانستان سبوتاژ میگردد.

سخنگوی رئیس جمهور از کدام کشوری خاصی نام نبرد اما گفت افغانستان مذاکراتی را که زیر نام صلح از سوی خارجی ها با اهداف خاص طراحی شود هیچگاهی نمی پذیرد.
XS
SM
MD
LG