لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: روسیه اسنودن را به امریکا تحویل نمی دهد


آقای پوتین با رد نمودن اظهارات اخیر مقامات امریکایی در مورد قضیه اسنودن گفت که ادارات امنیتی روسیه هیچگاه با اسنودن به تماس نبوده است. رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که امیدوار است تا موضوع اسنودن روابط مسکو را با واشنگتن متاثر نسازد.

آقای پوتین افزود که روسیه با ایالات متحده هیچ نوع توافق در مورد استرداد افراد ندارد.

رئیس جمهور روسیه علاوه کرد که ادوارد اسنودن هیچ قانون را در روسیه نقض ننموده است. او همچنین گفت که اسنودن یک مرد آزاد بوده و هرچه زودتر مقصد نهایی اش را انتخاب نماید، بهتر خواهد بود.

پیش ازین وزیر خارجۀ روسیه گفته بود که اسنودن داخل مرز روسیه نشده و اتهامات ایالات متحده علیه روسیه را "غیر قابل قبول" توصیف کرد.

سخنگوی قصر سفید طی یک نشست خبری گفته بود که ایالات متحده از مقامات روسی انتظار دارد تا ادوارد اسنودن را به ایالات متحده تحویل دهد.


استفاده ازمجرا های قانونی
این در حالیست که بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بروز دوشنبه گفت که ایالات متحده از تمامی مجرا های قانونی بخاطر توقیف اسنودن، قراردادی فراری اداره استخبارات امریکا، استفاده خواهد کرد. بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت: "ما همه مجرا های مناسب قانونی را تعقیب می کنیم و با سایر کشور ها کار می کنیم تا حاکمیت قانون اعمال شود. بیشتر ازین مربوط وزارت عدلیه می شود که بصورت فعالانه درین قضیه دخیل است."

ادوارد اسنودن پس از افشای معلومات محرمانه اداره امنیت ملی - یکی از ادارات استخباراتی ایالات متحده - با اتهام جاسوسی روبرو می باشد. ادوارد اسنودن بروز یکشنبه هانک کانگ را به قصد مسکو ترک کرد. جی کارنی سخنگوی قصر سفید حکومت چین را متهم کرد که به ادوارد اسنودن عمداً اجازه فرار از هانک کانگ را داد.

جی کارنی گفت: "ما قبول نمی کنیم که این یک تصمیم فنی از سوی یک مقام مهاجرت هانک کانگ بود. این یک تصمیم عمدی توسط حکومت بود تا یک فراری با وجود حکم دستگیری معتبر رها شود. این تصمیم بدون شک تاثیر منفی بر روابط ایالات متحده با چین دارد."

اما سخنگوی وزارت خارجۀ چین ضمن رد نمودن اتهامات مقامات امریکایی، آنرا "بی اساس" خواند.

تقاضای پناهندگی از اکوادو
اسنودن
اسنودن

قرار بود اسنودن بروز دوشنبه مسکو را با قصد هاوانا پایتخت کیوبا ترک نماید و بلاخره به کشور اکوادر سفر نماید. اسنودن از اکوادور تقاضای پناهندگی نموده است. وزیر خارجۀ اکوادر تایید نمود که کشورش تقاضای پناهندگی اسنودن را دریافت نموده و در مورد اعطای پناهندگی به اسنودن به اساس قانون اساسی اکوادور تصمیم گرفته خواهد شد.

اسنادی را که اسنودن فاش نموده نشان میدهد که ادارات استخباراتی ایالات متحده از دیر زمانی در مورد مکالمات تیلفونی و چگونگی استفاده از انترنت معلومات جمع آوری می کنند. اسنودن گفته که برنامه های استخباراتی مذکور، حقوق و حریم خصوصی شهروندان را نقض می کند.

اما مقامات ایالات متحده می گویند که نظارت بر مکالمات و مکاتبه های تیلفونی و انترنتی توانسته حد اقل از وقوع ۵۰ حمله دهشت افگنی در سراسر جهان پس از حملات ۱۱ سپتامبر جلوگیری نماید. ادارات استخباراتی ایالات متحده آقای اسنودن را متهم می کنند که توانایی آنها را بخاطر از بین بردن تهدیدات در آینده تضعیف نموده است.
XS
SM
MD
LG