لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضا برای تاخیر در اعلام اتحاد انتخاباتی


قرار است فردا اتحاد انتخاباتی شماری از احزاب و شخصیت های سیاسی افغانستان اعلام موجودیت کند.

دومین نشست میان شماری از رهبران جهادی و شخصیت های سیاسی افغان در خانۀ محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان برگزار شد.

عطا محمد نور، والی بلخ ویکی از شرکت کنندگان دراین نشست گفت علی احمد جلالی، زلمی خلیلزاد و قیوم کرزی که نامزدان احتمالی ریاست جمهوری شمرده میشوند، تأکید بر تعویق اعلام اتحاد انتخاباتی داشته اند.

والی بلخ افزود که اگرتا زمان پس از بحث های تخنیکی با نمایندگان ِ، آنان به توافق نرسیدند، باز هم اتحاد انتخاباتی آنان بدون این سه شخص اعلام موجودیت خواهد کرد .

اتحاد انتخاباتی و توافقنامه آن

فیض الله ذکی سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به تلویزیون آشنا گفت : متن توافقنامه اتحاد انتخاباتی را به دسترس نمایندگان آقای خلیلزاد، آقای جلالی و آقای قیوم کرزی قرار داده اند تا تصمیم شان را در زمینه اتخاذ نمایند.

درهمین حال محمد محقق رهبر وحدت مردم افغانستان در نشست امروز گفت:

«اتحاد انتخاباتی در صورت تعویق سه نامزد احتمالی با زهم به تلاشهای خود ادامه خواهد داد و بعد از ائتلاف روی اینکه آیا یک کاندید مشترک و واحد به میان خواهد آمد یا به دو کاندید یا سه کاندید متفاوت ، روی آن بایست یک مشوره بزرگ در سطح کل جناح های سیاسی افغانستان صورت گیرد.»

ایجاد یک «اتحاد انتخاباتی» پس ازآن بر سر زبانها شد که شماری از رهبران و شخصیت های سیاسی در منزل جنرال دوستم شام دو شنبه در کابل دور هم آمدند تا در باره انتخابات ریاست جمهوری آیند به یک اجماع دست یابند.

در دومین نشست رهبران جهادی وشخصیت های سیاسی افغان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00
XS
SM
MD
LG