لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی وکلای خانم شورا های ولایتی افغانستان


اداره ارگان های محلی برای نخستین بار نشست ملی وکلای زن شورای های ولایتی را در کابل برگذار کرد. هدف از این نشست بررسی مشکلات در برابر نماینده گان شوراهای ولایتی و دریافت راه حل های مناسب به این مشکلات خوانده شده است.

صد و هژده تن از نماینده گان زن در شوراهای ولایتی از سراسر کشور در اینجا گردهم آمده اند تا پیشرفت ها و کمبودی های خدمات صحی ، آموزشی ، مشارکت سیاسی زنان را نیز به بحث بگیرند.

عبدالمتین بیگ، معیین مالی و اداری اداره مستقل ارگان های محلی می گوید که حضور زنان در کاهش خشونت و حکومت داری بهتر در نهاد های حکومتی بسیار موثر است.

طبیعی است که ما مشکلات اساسی خود را داریم. مشکلات کلان داریم. ناررسایی ها داریم. اما باید بیاییم تا به این ناررسایی ها پاسخ بدهیم و جواب ارایه نماییم و پهلوی هم بنشینیم و حکومت را بسازیم.

اداره مستقل ارگان های محلی اخیرآ رهنمود تازه یی را به منظور ایجاد محیط مناسب کاری ، عاری از هرگونه تعصب ، تبعیض و آزار و اذیت کارمندان این نهاد، طرح ریزی نموده و قرار است این رهنمود در تمامی نهاد های حکومتی عملی گردد.

درهمین حال مشکلات امنیتی ، مداخله مسوولان محلی و همچنان وجود فساد اداری از مهمترین مشکلات نماینده های شوراهای وایتی دانسته می شوند.

این نماینده گان شورای ولایتی از حکومت می خواهند تا برای ازمیان برداشتن این مشکلات ها هرچه زود تر اقدام کنند


معصومه حسنی ، نماینده شورای ولایتی سمنگان میگوید باید حضور خانم ها بخاطر بلند بردن ظرفیت خانمها درولایات باید حضور آنها پررنگ شود و آنها را باید حق بدهند.

اگر چه برخی از این نماینده گان شوار های ولایتی برگذاری این گونه نشست ها را نمادین می گویند اما شکریه نصیری نماینده شورای ولایتی کاپیسا گردهمایی نماینده گان زن شوراهای ولایتی را گام مثبت توصیف نمود.

گردهمایی نماینده گان زن از شورای های ولایتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:44 0:00
شکریه نصیری:وقتی که ما وکیل ها از سی و چار ولایت گردهم جمع میشوند، مشکلاتی که درولایات است ازهمدیگر باخبر میشوند. و مشکلات خود را باهم شریک میسازیم و برای ما بسیار مفید است.

شرکت زنان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از دیگر موضوعاتی بود که برگذار کننده این نشست بر آن تاکید داشتند . مسوولان اداره ارگان های محلی از این نماینده گان شوار های ولایتی خواست تا مردم به ویژه زنان را برای شرکت در انتخابات تشویق کنند.
این نشست برای دو روز از سوی ارگان های محلی به همکاری اداره انکشافی ایالات متحده امریکا یا برگذار شده است
XS
SM
MD
LG