لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت آزاد برای خصوصی سازی نوی کابل بانک


نوی کابل بانک
نوی کابل بانک
نوی کابل بانک بعد از یک سال برای بار دوم جهت خصوصی سازی به رقابت آزاد گذشته شده است. داوطلبان سکتور خصوصی برای یک ماه میتوانند جهت اشتراک در رقابت ثبت نام نمایند.

مسوولین وزارت مالیه افغانستان میگویند در حال حاضر نوی کابل بانک ماهانه ۵۰۰ هزار دالر امریکایی خساره دارد که این رقم سال گذشته یک میلیون دالر بود
.

اگر سکتور خصوصی شرایط سرمایه گذاری در نوی کابل بانک را فراهم کرده بتواند، در آن صورت به اساس محاسبه های دقیق، ماه هانه یک میلیون دالر مفاد بدست آورده می تواند.

محمد آقا کوهستانی رییس خزایٔن وزارت مالیه افغانستان: ما زمانیکه ارزیابی کردیم و دیدیم که هیچ بانکی دیگر نداریم که بدیل یا جاگزین نوی کابل بانک شود. و خدماتی که کابل بانک ارایه میکند و با همین کمیت وکیفیتی که اینها کارمیکنند, ما بانک خصوصی دیگری داشته باشیم.

به همین خاطر پیشنهادی دیگری را به کابینه ارایه کردیم که خوشبختانه کابینه طرح ما را پذیرفت. هدف اول دولت همین است که بانک به سکتور خصوصی واگذار شود, در صورت عدم موفقیت آفر بعدی هم ما میتوانیم بانک را سه تا پنج سال دیگر نگاه کنیم.


سرنوشت نامعلوم نوی کابل بانک

به گفته مسوولین وزارت مالیه افغانستان در صورت موافق نگردیدن سکتور خصوصی به سرمایه گذاری در نوی کابل بانک در آن صورت حکومت افغانستان حق دارد تا پنج سال آینده نوی کابل بانک تحت کنترول خود داشته باشد.

نور الله دلاوری رییس بانک مرکزی افغانستان همچنان در مورد تصفیه کابل بانک سابقه گفت ، در حدود ۴۵ میلیون دالر از پول غارت شده کابل از طریق فروش شرکت هوایی پامیر، ذخایر تیل در حیرتان و شهرک استقلال حصول گردیده است.

از ابتدا تا فعلاً در مجموع ۲۳۰ میلیون دالر بدست آمده ، ۱۸۰ میلیون دالر اعتراف گردیده و یک مبلغ پول که به کشور های خارجی انتقال گردیده از طریق روابط بین المللی ممکن به افغانستان تسلیم گردد.

وضعیت نامعلوم نوی کابل بانک
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:30 0:00
XS
SM
MD
LG