لینک های دسترسی

Breaking News

جلوگیری از حمله مسلحانه بالای مسجد شیعیان در کابل


Kabul mosque attack
Kabul mosque attack
نیروهای امنیتی افغان صبح امروز دو مرد مسلح را که می خواستند بالای نمازگزاران دریک مسجد شیعیان در غرب کابل حمله کنند به قتل رساندند.

ریاست امنیت ملی افغانستان مهاجمین را اتباع پاکستان و اعضای لشکر جهنگوی آن کشور خوانده گفت این رویداد حوالی ساعت چهارونیم صبح امروز در حوزه ششم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

بر اساس یک اعلامیه مطبوعاتی ریا ست امنیت ملی، افراد مسلح میخواستند نمازگزاران مسجد جامع امام حسن مجتبی را «اآماج حملات تروریستی» قرار دهند اما نیرو های امنیت ملی این دو تن را از پا در آورده حمله را در دقایق آغازین خنثی کردند.

به گفته امنیت ملی، ۳ تن از نماز گزاران در جریان این حمله زخم برداشتند اما معلوم نیست که آیااین سه تن توسط نیروهای امنیتی و یامهاجمین زخمی شدند. یک سخنگوی امنیت ملی از اظهار نظر دراین مورد خود داری کرد.

اکثر باشندگان حوزه ششم مردم هزاره و پیرو مذهب شیعه استند. سید گل آغا، مؤذن مسجد امام حسن مجتبی، گفت: " ساعت چهار و نیم صبح ۲ فرد مسلح که میخواستند غرض حمله بالای نماز گزاران وارد مسجد شوند، توسط نیروهای امنیت ملی از پا در آمدند."
در ویدیوای که از طرف اداره امنیت ملی به دسترس مطبوعات قرار گرفته است، اجساد افراد حمله کننده که ملبس با یونفورم پولیس می باشند همراه با اسلحه و مقداری از مهمات دیده می شود.

تا حال هیچ گروهی مسولیت حمله امروز را به عهده نگرفته است.

حمله بالای اماکن مقدس در اففانستان به ندرت به وقوع پیوسته است. دو سال قبل، در نتیجه حمله انتحاری بالای عزادران شیعه در مراسم عاشورا در نزدیکی زیارت ابواافضل واقع مراد خانی شهر کابل حد اقل 80 تن کشته شدند. در آن زمان طالبان این حمله را تقبیح کردند، ولی گروه لشکر جهنگوی مسُولیت آنرا به عهده گرفتند.
XS
SM
MD
LG