لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان رییس کمیسیون انتخابات کندز را کشتند


امان الله امان
امان الله امان
امان الله امان رییس دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در کندز حوالی ساعت 9:30 صبح امروزدر منطفه گندم بازار مرکز این ولایت با شلیک گلوله توسط دو فرد موترسایکل سوار ناشناس کشته شد.

سمونوال عباد الله تلوار آمر امنیت قوماندانی امنیه کندر به صدای امریکا گفت :رییس دفتر انتخابات کندزصبح امروز هنگامیکه میخواست به سرای شخصی اش برود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

به گفته وی ،آقای امان در اثر این حمله جراحت شدید برداشت که بعد از انتقال به شفاخانه جان باخت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک پیام تویتر گفت که رییس دفتر انتخابات کندز توسط طالبان کشته شد.

داکتر سعد مختار رییس صحت عامه کندز گفت:رییس دفتر انتخابات به شفاخانه داکتران بدون سرحد انتقال داده شد ومرمی در دست ،ران وبطن اش اصابت نموده بود اما به دلیل خونریزی شدید از بین رفت.

تهدید به مرگ

یک تن از اقارب نزدیک آقای امان که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت : انجینر امان امروز صبح بدون کدام محافظ به سرای که در آن دوکانهای شخصی اش بود برای جمع آوری کرایه به کوچه چهل دختران رفته بود.

وی افزود:دو مرد موتر سایکل سوار با وی احوال پرسی نموده وبعدازان سه فیر به وی نمودند واز ساحه فرار کردند.

به گفته این فرد، همکاران آقای امان امروز در مراسم جنازه اش گفتند که به وی چهار روز قبل از سوی افراد ناشناس اخطار داده شده بود که از وظیفه اش استعفا بدهد در غیر آن وی را از بین خواهند برد.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات کشته شدن مسوول دفتر انتخابات کندز را تاسف با رخواند و از نهاد های امنیتی خواست تا هر چه زود تر دراین مورد تحقیقات نمایند ونتیجه تحقیقات شانرا به این کمیسیون گزارش دهند.

آقای نور گفت :نهاد های امنیتی باید در تامین امنیت انتخابات تلاش بیشتر نمایند و امنیت کارکنان ومراکز انتخابات وافرادی که به این مراکز مراجعه مینمایند را بگیرند.

آقای امان در دو انتخابات گذشته نیز به حیث روسای دفتر انتخابات در کندز وبدخشان ایفای وظیفه نموده بود . این نخستین باری است که یک کارمند ارشد انتخابات در جریان پروسه انتخابات دراین دور کشته میشود.

تلاش برای تامین انتخابات

ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری وشورا های ولایتی بروز دوشنبه آغاز گردید اما قبل از آن تعدادی از اعضای شورای ملی به سبب بی امنی ها در بعضی از مناطق پیشنهاد نموده بودند که باید انتخابات به تعویق انداخته شود .

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت: "تا روز انتخابات ما بیشترین تلاشها را برای تامین امنیت در تمام مناطق کشور مینماییم ،تا امنیت در 6٫845 مرکز برقرار باشد واین تعهد ما است ".

وی افزود::از جمله 6٫845 مرکز رای دهی 259 مرکز تحت تهدید بالا است وامکانات انتخابات دران مراکز نیست .

به گفته سخنگوی وزارت داخله ، اکنون عملیات برا ی پاکسازی این مناطق از وجود مخالفین مسلح دولت ادامه دارد .
XS
SM
MD
LG