لینک های دسترسی

Breaking News

دوایر حکومت فدرال امریکا امروز موقتا مسدود گردید


کانگرس امریکا
کانگرس امریکا
به دنبال مشاجرات طولانی در کانگرس ایالات متحده و بالاخره دست نیافتن مجلس نمایندگان و مجلس سنا به یک توافق روی تصویب بودجه، ادارات حکومت فدرال ایالات متحده قسماً تعطیل اعلان گردید. آخرین باری که ادارات حکومت فدرال امریکا چنین تعطیل شده بود، هفده سال قبل بود.

مجلس نمایندگان به رهبری جمهوریخواهان به روز دوشنبه سه بار لایحۀ مصارف حکومتی را تصویب کرد که در آن تمویل برنامۀ خدمات صحی پیشنهاد شده از سوی رئیس جمهور اوباما، برای یکسال به تعویق افتاد، ولی هر سه بار مجلس سنا تحت رهبری دموکرات ها لحظاتی بعد آنرا رد کرد.

هری رید
هری رید
هری رید رهبر اکثریت دیموکراتان در مجلس سنا شدیدا از جمهوریخواهان انتقاد نمود و آنها را متهم به مسدود نمودن عمدی ادارات حکومت کرده گفت" آنها میکوشند که عین عمل را بار بار تکرار کنند. چهل پنج یا چهل و شش بار رای داده اند تا برنامه صحی اوباما را فسخ کنند. حالا دیگر این تکرار از حد گذشت، با آنهم کوشش می کنند که باز این کار را کنند. برنامه صحی رئیس جمهور اوباما قانون است."

آقای رید، جان بینر رئیس مجلس نماینده گان را ترغیب نمود تا به تمام مجلس نماینده گان اجازه دهد که بر لایحه مصارف موقتی رأی گیری کنند، بدون آن که بر برنامه صحی رئیس جمهور اوباما اثر گذار باشد.

جان بینر
جان بینر
اما به مجردیکه مسدود شدن قسمی حکومت فدرال آغاز گردید، جان بینر از تصمیم مجلس نماینده گان دفاع نمود " مجلس نماینده گان موقف خود را واضح بیان داشت. باور داریم که برای حکومت باید پول اختصاص داده شود ، اما برنامه صحی اوباما باید برای تمام امریکائیان منصفانه باشد."

رئیس جمهور اوباما صبح روز سه شنبه گفت قانونی را توشیح کرد که به اساس آن معاشات تمام اعضای قوای نظامی امریکا پرداخته شود. آقای اوباما گفت" به تمام کارمندان ملکی وزرات دفاع ، می دانم روز های آینده نامعلوم است، که شامل بیکاری موقت است و این بر علاوه بیکاری است که شما در تابستان امسال از آن متاثر شدید. شما و خانواده هایتان سزاوار چنین فعالیت نارسای کانگرس نیستید از اینرو من به تلاشم ادامه خواهم داد تا کانگرس را وادار سازم که دوایر فدرال را بازگشایی کرده و شما هرچه زودتر به کار برگردید."

مسدود شدن ادارات حکومت فدرال، تا چه زمان؟

متخصصین امور می گویند که اگر مسدود شدن ادارات حکومت بیشتر از دو هفته دوام کند ممکن اقتصاد امریکا را که هم اکنون بطی است بطی تر سازد. یکی از دلایل آن کاهش عایدات از درک سیاحت خواهد بود که کارمندانی که معاشات خود را از دست می دهند، مصارف خود را کمتر می سازند.

مسدودی ادارات حکومت فدرال امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:15 0:00
اما مسدود شدن بخشی از حکومت فدرال روی برنامه صحی رئیس جمهور اوباما اثر گزار نیست. این برنامه از امروز سه شنبه نافذ است. قرار است رئیس جمهور اوباما امروز بار دیگر در مورد برنامه صحی صحبت کند.

مسدود شدن بخش از حکومت فدرال تا زمانی دوام خواهد کرد که کانگرس اختلافات را حل کند که ممکن روزها و حتی ماه ها را در بر گیرد. اما این اختلافات ممکن منجر به مشاجرات بیشتر در مورد صلاحیت افزایش قرضه حکومت فدرال گردد.

در اثر مسدود شدن ادارات حکومت فدرال حدود هشتصد هزار کارمند حکومت فدرال موقتا بیکار میشود. توزیع معاشات یک ملیون و چهارصد هزار سرباز امریکا که هم اکنون فعال هستند به تعویق می افتد. تقریبا تمام کارمندان اداره فضایی امریکا موقتا بیکار می شوند، اما ادارات امنیتی میدان های هوایی به کار خود ادامه می دهند. محاکم فدرال از این ناحیه متاثر نمی شود، و اکثریت کارمندان امنیت ملی به هم به وظایف خود ادامه می دهند.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG