لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی:خارجی ها در انتخابات افغانستان مداخله نکنند


حامد کرزی (ارشیف)
حامد کرزی (ارشیف)
حامد کرزی رییس جمهور کشور گفته است که به هیچ خارجی وکارمندان دولتی اجازه نمیدهد که در امور انتخابات مداخله نماید .

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان یک روز بعد از تکمیل شدن پروسه ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری وشورا های ولایتی در یک نشست خبری،پروسه ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری وشورا های ولایتی را یک گام دیگر به سوی کامیابی مردم افغانستان خواند .

رییس جمهورگفت:"ما یکبار دیگر ثابت کردیم که راه خود را درست انتخاب کردیم وبا قدمهای استوار روان هستیم وبا هرقدم خود سنگی دیگری برای محکم کردن تهداب رفاه وآرامش ملت میسازیم."

اما وی تاکید کرد که باید در پروسه انتخابات حکومت کاملا بیطرف باشد و خارجی ها در این روند مداخله ننمایند .

عدم مداخله خارجی ها در پروسه انتخابات

ریس جمهورافغانستان بار دیگر تاکید به عدم مداخله خارجی ها در انتخابات نمود .

وی گفت:"به تمام خارجی های که در افغانستان حضور دارند ،خاطرنشان میکنم که درانتخابات مداخله نکنند وتجریه انتخابات 2009 ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی و2010 ولسی جرگه را تکرار نکنند."

آقای کرزی افزود:آن مداخله به درد آنها نخورد و حکومت ونظام قوی تری به وجود آمد.

رییس جمهور کشورگفت:"از تمام صلاحیت خود استفاده میکنم تا هرنوع مداخله در امور انتخابات را چه از درون وچه از بیرون مانع شوم واین را برای تان اطمینان میدهم."

وی افزود :در انتخابات سال 2009 یکی از نامزدان بود وصلاحیت هایش نیز محدود یود اما امروز وی نامزد نیست وازتمام صلاحیت های دولتی با معاونانش برای جلوگیری از مداخلات در انتخابات تلاش مینماید .

بیطرفی حکومت

رییس جمهور کشور بار دیگر گفت که حکومت در پروسه انتخابات کاملا بیطرف میباشد .
وی تاکید کرد که هیچ کارمند حکومت از صلاحیت ها،امکانانت ووسایل دست داشته شان به نفع یا طرفداری یک کاندید استفاده نکند .

وی گفت:"ما ومعاونین ما در انتخابات کاملا بیطرف هستیم اما این حق ما است که به یک نفر رای بدهیم اما اینکه دستگاه حکومت به نفع یک کاندید استعمال شود برای تان اطمینان میدهم که این کار صورت نمیگیردونه خودم مداخله میکنم ونه کسی دیگری را میگذارم ."

روز گذشته رییس جمهور کشور فرمان سه ماده ای را در مورد عدم مداخله مقامات وکارمندان دولتی در امور انتخابات نیز صادر نمود .

دراین فرمان از کارمندان حکومت خواسته شده است تا در امور انتخابات مداخله نکنند در غیر آن در صورت بودن اسناد موثق در مورد شان به نهاد های عدلی وقضایی معرفی میگردند .
ثبت نام کاندیدان شورا های ولایتی وریاست جمهوری روز گذشته خاتمه یافت .

به تعداد 27 تن به شمول یک زن درا نتخابات ریاست جمهوری کشور ثبت نام نمودند وبراین شورا های ولایتی 3056 تن به شمول 334 زن ثبت نام نموده است .

کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که یک تعداد دیگر نیز بعد از ساعت چهار بجه به این کمیسیون مراجعه نمودند که ثبت نام نمایند که خلاف قانون بود چون ثبت نام تا ساعت چهار عصر بود وکسانیکه قبل از این ساعت مراجعه کردند توانستند که ثبت نام نمایند .

کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که تا ده روز دیگراسناد کاندیدان مورد بررسی قرار میگیرد وبه تاریخ 25 میزان لست ابتدایی کاندیدان وبه تاریخ 25 عقرب لست نهایی کاندیدان اعلام میگردد وبه تاریخ 26 عقرب مبارزات انتخاباتی کاندیدان آغاز میگردد .

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 16 حمل سال آینده خورشیدی برگزار میگردد .
XS
SM
MD
LG