لینک های دسترسی

Breaking News

مراسم عید درکابل برگزارشد


حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان بعد از ادای نماز عید یک بار دیگرباز طالبان خواست ، که دست از کشتار و ویرانی بکشند ، اما به اثر انفجار در اثنا نماز عید والی لوگر کشته شد.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان بعد از معاینه قطعه تشریفات نماز عید سعید اضحی را در مسجد جامع ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اعضای کابینه و رجال برجسته دولت افغانستان ادا نمود.

رییس جمهور افغانستان برای تمام مردم افغانستان و مسلمانان جهان عید سعید اضحی را مبارک باد گفت .
و از طالبان مخالف دولتش یک بار دیګر خواست که راه صلح را پیش گیرند و باعث کشتار جوانان افغانستان نگردند.

حامد کرزی در مراسم عید شرکت نمود
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:36 0:00
حامد کرزی رئیس جمهور گفت: "افغانستان به سوی ترقی و پیشرفت در حرکت می باشد ، افغانستان قدم های استوار را به سوی اینده برداشته است ، به گفته وی برگذاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی از جمله قدم های دیګری به سوی آینده میباشد."

در مساجد شهر کابل نیز مردم نماز عید قربان را با جمع و جوش ادا نمودند ، به گفته مردم افغانستان تا عید قربان اینده شاهد تحولات بزرگ سیاسی ، نظامی و اقتصادی می باشد ولی بازهم آروزو دراند که مردم افغانستان به موافقیت شاهد انتقال سیاسی و خروج نیروهای بین المللی از افغانستان باشد.

به مناسبت عيد سعيد قربان سازمان خيريه هيئة الإغاثة الإسلامية العالمية ، کشور ربستان سعودی 1077 رأس گوسفند را قربانی وگوشت آنرا به ۴۰۰۰ فامیل نيازمند و باشندګان کمپ های بی جا شده ګان در کابل و ولایت ننگرهارتوزیع نمودند .

به گفته مسوولین امنیتی کابل ، در روز اول عید سعید اضحی مراسم ادای نماز و قربانی بدون کدام واقعه امنیتی سپری گردید ، اما در ولایت لوگر به اثر انفجار در اثنا نماز عید ارسلا جمال والی ولایت لوگر ګشته شد.

افغانها معولاً در آیام فرارسیدن عید توقوع صلح ،ثبات و زنده گی مرفه را می نمایند، به همین دلیل در روز های عید تمام خصومت ها را کنار گذاشته با هم آشتی می کنند.

پهلون غلام رسول باشنده ولسوالی قرباغ ولایت کابل:"عید قربان تاریخ اسلامی وطن ما است ، از ابراهیم علیه سلام برای ما میراث مانده است یک روز خوش است برای ما ، همیشه خشحال و خوشبخت باشیم ،به همرای همه مسلمانان شفقت داشته باشیم و باهم دست برادری بدهیم."

برگزاری مراسم عید درکابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00
فقر بی چارگی و جنگ مردم را در افغانستان با زندگی دشوار مواجه ساخته ، در این ایام عید آرزو می نمایند که افغانستان صاحب رهبرٍ شود که مردم این کشور را از این حالت بحرانی بیرون و به سوی زنده گی آرام رهنمایی نماید.

وانان نیز ایام عید را برای اتفاق و وحدت میان افغانها ضروری می پندارند، در روز های عید کسانیکه با هم آزارده هستند ، توسط دو ستان شان آشتی ساخته می شوند.

در نهایت مردم افغانستان ابراز توقوع میکنند ، تا ایام عید سعید قربان سال آیننده ، افغانستان دارای رییس جمهور متنخب باشد ،تا افغانستان را بسوی ثبات و رفاه سوق دهد
XS
SM
MD
LG