لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه: استراق سمع اتباع ما باید متوقف گردد.


جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امروز سه شنبه با لورانت فبیوس وزیر خارجه فرانسه در حالی ملاقات کرد که فرانسه، سفیر ایالات متحده را بروز دوشنبه یک روز پیش بعد از انکه روزنامه له موند مقاله یی را مبنی بر اتهامات گسترده جاسوسی امریکائیان بر شهروندان فرانسه بنشر سپرد ، احضار کرد. اقای فبیوس این یافته ها را غیر قابل خوانده بود.

مقاله له موند، حاکی از معلومات در قبال هفتاد اعشاریه سه میلیون مکالمه تلیفونی اتباع فرانسوی از ماه دسمبر سال دو هزار و دوازده تا جنوری سال دو هزار و سیزده توسط اداره امنیت ملی ایالات متحده میباشد که در ان ده ها هزار مکالمه تلیفونی فرانسوی ها ثبت شده است.

در عین زمان رئیس جمهور اوباما طی یک تماس تلیفونی با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روی خشم فرانسه صحبت کرد که ادعا ها مبنی بر استراق سمع اداره استخبارات ایالات متحده بر میلیون ها مکالمه تلیفونی اتباع فرانسه سبب ان گردیده است.

وزیر خارجه فرانسه بیان داشت که ان کشور خواهان توضیحات بدون وقفه از جانب ایالات متحده میباشد و علاوه کرد که اگر این عملکرد هنوز جریان دارد باید متوقف گردد، آقای فبیوس روی تعهد فرانسه در مبارزه علیه دهشت افگنی با امریکا تاکید ورزید و بیان داشت که انها به ان ادامه خواهند داد ولی استراق سمع مکالمات تلیفونی اتباع فرانسه نباید بدلیل بخشی از این تعهد توجیه گردد.

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده حین مواصلت به پاریس بروز دوشنبه که هدف این سفر صحبت روی اوضاع شرق میانه مشخص گردیده بود، در مورد این موضوع مورد سوال قرار گرفت، ولی وی پاسخی به این اتهامات نداد و بیان داشت که حفظ امنیت مردم در دنیای امروز بسا پیچیده و مملو از چالش است.

فرانسه: استراق سمع اتباع ما باید متوقف گردد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:04 0:00


سخنگوی یک گروه مبلغ که فعالیت های ان از طریق انترنت است بیان داشت که این اتهامات میتواند به گسترش عدم اعتماد بر واشنگتن در جامعه بین المللی بیانجامد. مکسیکو نیز به روز دو شنبه در برابر یک مقاله در روزنامه دیر اشپیگل جرمنی آلمان واکنش مملو از خشم را تبارز داد که در ان ادوارد اسنودن قراردادی سابق اداره امنیت ملی ایالات متحده، این اداره را به خواندن ایمیل های فلیپه کدرون رئیس جمهور سابق مکسیکو متهم نمود.

اسنودن در حال حاضر در روسیه پناه جسته است و از جانب ایالات متحده روی اتهامات جاسوسی و دیگر موارد بعد از ان تحت پیگرد قرار گرفت که جزئیات فعالیت های اداره امنیت ملی ایالات متحده را برملا ساخت.
XS
SM
MD
LG