لینک های دسترسی

Breaking News

گرجستان برای انتخاب رئیس جمهور جدید رای داد


در انتخابات ریاست جمهوری گرجستان بیست وسه کاندید رقابت میکنند که سه تن انها در این رقابت در صدر قرار دارند.

کاندید پیشتاز اول جورجی مارگ ولشویلی است که کاندید مورد اطمینان صدراعظم ایوانشویلی میباشد. ائتلاف صدراعظم ایوانشویلی در انتخابات پارلمانی سال گذشته حزب رئیس جمهور ساکاشویلی را شکست داده کابینه وی را منحل کرد.

کاندید پیشتاز دوم دیوید بکرادزه کاندید مورد علاقه رئیس جمهور ساکاشویلی و سابق رئیس پارلمان کشور میباشد. کاندید پیشتاز سوم زن است، نینو بورجاناتزه که عضو حزب به اصطلاح «انقلاب گلاب» یا روز ریفلوشن بوده که ساکاشویلی را بر اریکه قدرت نشاند.

مقامات گرجستان تعهد نموده بودند که انتخابات را به صورت آزاد و منصفانه برگزار کنند و سه سازمان برجسته غیر دولتی میگوید تخطی از قوانین انتخابات به مقایسه سال ٢٠١٢ میلادی در گرجستان ٨٠ در صد کاهش یافته است.

بر اساس قانون اساسی گرجستان میخائیل ساکاشویلی نمیتواند برای بار سوم خود را کاندید کند. آقای ساکاشویلی در پی قیام مردمی که ادوارد شوارت ناتزه را در سال ٢٠٠۴ مجبور به کناره گیری کرد به قدرت رسید.

دوره ده ساله حکومت طرفدار غرب اقای ساکاشویلی شامل اصلاحات اقتصادی و تلاش برای مبارزه با فساد اداری است که در عین زمان یک جنگ مختصر در برابر روسیه را نیز در بر دارد و متهم به نقض حقوق بشر میباشد.
XS
SM
MD
LG