لینک های دسترسی

Breaking News

کری: جنگ انبار، جنگ عراقی هاست


واشنگتن در جنگ علیه شورشیان مرتبط به گروه القاعده به نیروهای امنیتی عراق کمک خواهد کرد.
واشنگتن در جنگ علیه شورشیان مرتبط به گروه القاعده به نیروهای امنیتی عراق کمک خواهد کرد.
موج جدید بمگذاری در بغداد جان حد اقل نزده تن را گرفت. همزمان عملیات نیرو های امنیتی عراق آغاز گردیده که برای تسخیر مجدد دو شهر این کشور که به تصرف شورشیان مرتبط به گروه القاعده در آمده، امادگی میگیرند.

یکی از حملات روز یکشنبه، در منطقه عمدتا شیعه نشین «شعب» در شمال بغداد رخ داد که طی آن دو
موترحاوی بم منفجر شد. هیچ گروهی مسئولیت بمگذاری ها را برعهده نگرفته اما شورشیان سنی مذهب مدتی است که حملات خود علیه نیروهای امنیتی و حامیان دولت شیعه نوری المالکی، صدراعظم عراق را شدت بخشیده اند.

این در حالیست که مقامات مسئول عراق می گویند نیروهای حکومت به روز یکشنبه طی حمله هوایی بر رمادی، ٢٥ شورشی را کشته اند.

تهدید شورشیان عراقی
یک فرمانده ارشد در ولایت انبار گفته است که تسخیر مجدد شهرهای رمادی و فلوجه، چند روز طول می کشد. او همچنین گفت که قبایل سنی مذهب وفادار حکومت عراق رهبری مبارزه با شورشیان مرتبط به گروه القاعده در ولایت انبار را به دوش دارند و نیروهای حکومتی به انها کمک های هوایی و لوژستیک را فراهم میکند.

جان کری، وزیر خارجه امریکا بروز یکشنبه گفت که واشنگتن در جنگ علیه شورشیان مرتبط به گروه القاعده به نیروهای امنیتی عراق کمک خواهد کرد.

آقای کری گفت واشنگتن به شدت نگران ظهور دوباره
شورشیان در عراق است اما این امر به معنای بازگشت نیروهای امریکایی به خاک عراق نیست.

درگیری ها در رمادی پس از برچیده شدن یک کمپ عرب های سنی مذهب توسط نیروهای عراقی به روز دوشنبه آغاز شد. نوری المالکی، صدراعظم عراق تعهد کرده است که همه گروه های دهشت افگن را در ولایت ناآرام انبار عراق شکست بدهد. مالکی اضافه کرد:
"مردم ولایت انبار حال دوش به دوش با نیروهای مسلح عراقی ایستاده اند. این مقاومت واقعی عراقی هاست. انها بار دیگر سلاح برداشته اند تا اعضای القاعده را برانند. این روحیه اصلی عراقی است."

فلوجه و رمادی دو مرکز مستحکم شورشیان سنی مذهب در جریان جنگ امریکا در ان کشور بوده است که پس از تسخیر ان توسط شاخه عراقی گروه القاعده، بار دیگر میدان نبرد گردیده است. هزاران شورشی به روز چهارشنبه عمارتهای دولتی را در دو شهر ولایت انبار تحت کنترول خود دراوردند و اردو به منظور برگردادن ارامش عقب نشینی کرد.

جان کری امروز یکشنبه وارد عمان پایتخت اردن شد و با شاه عبدالله ملاقات کرد. اقای کری به منظور بحث روی مساعی صلح میان اسراییل و فلسطینی ها به اردن سفر کرده است. قرار است اقای کری اواخر روز یکشنبه به منظور بحث بیشتر روی مذاکرات اسراییلی ها و فلسطینی ها به عربستان سعودی سفر کند و با پادشاه عربستان صحبت و گفتگو نماید.

کری: جنگ انبار، جنگ عراقی هاست
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:55 0:00
XS
SM
MD
LG