لینک های دسترسی

Breaking News

رهایی کارمندان یک موسسه ماین پاکی از نزد ربایندگان


ارشیف
ارشیف
۶۳ تن از کارمندان یک موسسه ماین پاکی که صبح امروز توسط افراد مسلح ناشناس در ولایت هرات ربوده شده بودند بعد از ۷ ساعت درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و مخالفین دولت آزاد شدند.

این افراد کارمندان موسسه ماین پاکی هیلوترست میباشند که صبح امروز از ولسوالی
پشتون زرغون ولایت هرات توسط افراد مسلح ناشناس مورد اختطاف گروهی قرار گرفتند.

داکتر فرید همایون رییس موسسه ماین پاکی هیلوترست در کابل به رادیو آشنا صدای امریکا گفت کارمندان آنها ۶۳ تن بودند که در قالب سه تیم ماین روبی از دو ماه به این سو در این منطقه در حال فعالیت بودند.

او میگوید کارمندان انها صبح امروز زمانی که در حال پاک سازی قریه مار آباد از ماین بودند توسط ۱۴ فرد مسلح موتور سایکل سوار ربوده و به مناطق کوهستانی ولسوالی پشتون زرغون انتقال داده شدند.

« حوالی ساعت ۸ صبح وقتی که کارمندان ماین پاکی هیلوترست به محلات کاری خود در ولسوالی پشتون زرغون میرسند یک تعداد افراد مسلح سوار بر موتورسایکل ها در محل پیدا میشوند و پرسونل را مجبور میسازند که دوباره به وسایط خود سوار شوند و انها را به سوی یک قریه که 4 کیلومتر از محل کاریشان فاصله داشت انها میبرند و بعد انها را پیاده کرده و بطرف کوه میبرند.»

با اینکه آقای همایون به رادیو اشنا گفت که بزرگان محل تلاشها برای ازادی این کارمندان افغان موسسه ماین پاکی هیلوترست را آغاز نموده بودند.

اما مسئولین امنیتی هرات ادعا میکنند در درگیری با افراد مسلح ناشناس تمامی افراد ربوده شده را آزاد نموده اند.

عبدالحمید حمیدی امر امنیت قوماندانی امنیه هرات میگوید این عملیات درمنطقه طاقک محل نگهداری ربوده شده گان راه اندازی شده بود و تلاش ها برای دستگیری رباینده گان نیز ادامه دارد.

« بر اساس تلاش منسوبین امنیتی هرات افرادی که ربوده شده بودند همراه با تجهیزات و وسایط ازاد شدند و افراد مسلح نیز تحت تعقیب پولیس قرار دارند.»

موسسه ماین پاکی هیلوترست از سال ۲۰۰۶6 میلادی در چهار ولسوالی پشتون زرغون ، گذره ، کهسان و گلران هرات فعالیت خود را اغاز نموده و تا سال۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد داشت.

این موسسه ماین پاکی بیشتر از۲۵ سال است که درافغانستان فعالیت دارد و بیش ازسه هزارکارمند دارد.
XS
SM
MD
LG