لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن شش انتحار کننده پاکستانی در لوگر


ارشیف
ارشیف
مقامات امنیتی در ولایت لوگر میگویند که شش انتحارکننده که همه ان اتباع پاکستان بوداند درانفجاریک تانکرتیل مملو از مواد انفجاری در این ولایت کشته شدند.

این انفجار صبح امروز دریک منزل درقلعه نیازی منطقه بابوس مرکزولایت لوگر هنگامی صورت گرفت که نیروهای پولیس ملی میخواستند عملیاتی را برای بازداشت این افراد انجام دهند.

عبدالولی طوفان آمرامنیت قوماندانی امنیه لوگر به رادیو آشنا گفت که قبل از رفتن نیروهای پولیس به این منزل تانکر مملو از مواد انفجاری انفجار نمود.

به گفته آقای طوفان،ممکن این انفجار از سوی خود این افراد صورت گرفته باشد وقبل از رسیدن پولیس تانکر را منفجر ساخته اند.

وی افزودکه درنتیجه این انفجار شش انتحارکننده پاکستانی،سه طالب ،دوزن ودوکودک کشته شدند.

آقای طوفان گفت که این افراد میخواستند تا روند مبارزات انتخاباتی را مختل نموده وانفجار های را دراین ولایت انجام دهند.

آمرامنیت قوماندانی امنیه لوگر گفت که بررسی های آنها در ارتباط به این حادثه درمنطقه آغاز شده است.

ازسوی دیگر یک انتحار کننده حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز که درناحیه ۶ کندهار میخواست یک گزمه پولیس را هدف قرار دهد از سوی پولیس شناسایی وهنگامی که از سوی پولیس به وی فیر صورت گرفت خودش را انفجار داد.

ضیا درانی سخنگوی قوماندانی امنیه کندهار گفت که در نتیجه این رویداد به نیروهای پولیس ملی آسیبی نرسیده اما دو تن از افراد ملکی زخمی شده اند که وضعیت یک تن شان وخیم میباشد.

اما شفاخانه میرویس کندهار میگوید که ده زخمی این رویداد را به آن شفاخانه انتقال داده اند.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این دو حادثه را با عهده نگرفته اند.

از سوی دیگر امنیت ملی با پخش خبرنامه ای از بازداشت گروپ چهار نفری تروریستان مربوط به شورای کویته که میخواستند حملات تهاجمی وانتحاری را بالای تاسیسات ملکی ونظامی در ساحه شش درک وقرغه کابل انجام دهند،خبرداد.
در خبرنامه آمده است که این افراد قبل از رسیدن به هدف ازسوی نیروهای امنیتی از ناحیه پنجم شهر کابل با واسکت های انتحاری،مقدار زیاد مواد انفجاری ویونیفورم نظامی بازداشت گردیدند.
XS
SM
MD
LG