لینک های دسترسی

Breaking News

کوشش ایالات متحده به کسب حمایت چین در بحران اوکراین


حکومت آقای اوباما یک قدم نزدیک تر به سمت تلاش برای اخذ حمایت چین برای انزوای روسیه روی مداخله نظامی آن در اوکراین است.

سخنگوی قصر سفید بیان داشت که رئیس جمهور اوباما اواخر روز یکشنبه با رئیس جمهور چین از طریق تلیفون صحبت کرد، ولی واضح نیست که چین از ایالات متحده و اروپا در برابر مسکو حمایت خواهد کرد یا خیر.

جی کارنی سخنگوی قصر سفید علاوه کرد که رئیس جمهور اوباما بر اهمیت رعایت اصول حاکمیت و تمامیت ارضی در تماس تلیفونی با رئیس جمهور چین تاکید ورزید.

در عین زمان، جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده بیان میدارد که جان کری وزیر خارجه نیز به دنبال پاسخ به سوال های مطرح شده از جانب روسیه در مورد مذاکره با اوکراین می باشد. در حالیکه فقط چند روز به ختم همه پرسی ها درمورد آینده منطقه کریمیه اوکراین، شبه جزیره یی که در آن اکثریت روس زبان ها حامی مسکو اقامت دارند، باقی مانده است.

جدایی کریمیه از اوکراین نگرانی ها را درمورد این موضوع افزایش یافته است که مسکو نظارت بر تمام مناطق روسی زبان اوکراین دست نکشد و ممکن به تسخیر آن ادامه دهد. تحلیلگران می گویند هر بخش از اوکراین به احتمال زیاد در آتش تنش های قومی در منطقه خواهد سوخت.

سرگی اکسینوف، رهبر کریمیه، که حامی روسیه است، از قبل در مورد توقعش از نتیجۀ همه پرسی واضح است و بیان داشته است که در مورد آینده و اتحاد با روسیه، آنها یا مجبور به ترک کریمیه خواهند شد و یا مجبور به خدمت در نیروهای مسلح و بیعت به جمهوری خودمختار کریمیه و یا روسیه خواهد گردید.

برای اقلیت های منطقه ، مانند تاتارهای مسلمان، این خبر شوم است. جوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق تاتارها را متهم به همکاری با نازی ها کرد و آنها را به اتحاد جماهیر شوروی شرقی پس از جنگ جهانی دوم تبعید نمود. از آن زمان تاکنون گروه مسلمان به کریمیه بازگشتند و اکنون آنها از اذیت و آزارهای تازه هراس دارند .

صدراعظم اوکراین درهمین هفته درحال بازدید از ایالات متحده امریکا برای حمایت کشورهای غربی به منظور حفظ کشورش است و قرار است فردا چهارشنبه با رئیس جمهور ایالات متحده در قصر سفید ملاقات کند.
XS
SM
MD
LG