لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در یک رادیوی محلی در ننگرهار


ارشیف
ارشیف
یک انفجار امروز حوالی ساعت شش صبح در استدیوی رادیوی محلی قلم در ولسوالی کامه ولایت ننگرهار صورت گرفت که درنتیجه آن ساختمان این رادیو کاملا تخریب گردیده است.

احمدضياعبدالزى سخنگوى والى ننگرهار به راديو اشنا گفت انفجار از اثر مواد انفجاريه که از قبل در داخل استديو راديو جاسازى شده بود رخ داده و ساختمان انرا به کلى تخريب نموده است.

سخنگوى والى ميگويد در اين رويداد به کارمندان راديو هيچ گونه خسارات جانى وارد نه گرديده است.

آقای عبدالزى علاوه کرد پوليس به محل رويداد رسيده و تحقيقات خود را اغاز نموده، اما تا حال کسی را به اتهام این رویداد بازداشت نکرده است.

وی این انفجار را کار دشمنان افغانستان و رسانه ها خواند.

در همين حال انعام الله مياخيل مدير مسوول راديو قلم به راديو اشنا گفت که از اثر این انفجار همه وسايل تخنيکى راديو به گونه کامل از بين رفته است.

وی در ارتباط به این رویداد کسی را متهم نکرد و گفت نمیداند که چه کسی این مواد را در داخل استدیو گذاشته است.

به گفته میاخیل هنگام وقوع رويداد کارمندان آنهادر داخل استديو حضور نداشتند.

آقاى مياخيل افزود که هدف قرار دادن راديو نگرانيهاى جدى را برايشان خلق نموده است.

وى گفت که این رادیو از آغاز نشرات تا حال هيچ برنامه یی خلاف موازین دينى، فرهنگى و اجتماعى نداشته است و این رادیو براى باشنده گان منطقه شکل يک اموزشگاه را داشت.

مسوولیت این رویدا د را تا حال فرد ویا گروهی به عهده نگرفته است.

اين درحالى است که پنج شنبه گذشته در اثر حملات مهاجمان انتحارى بر حوزه اول امنيتى در شهر جلال آباد ساختمان و ارشيف راديو تلويزيون ملى نيز کاملاً تخريب گرديده و آرشیف این نهاد کاملا از بین رفته است .

در حالیکه در حمله به هوتل کابل سرینا یک خبر نگار افغان همراه با سه عضو فامیل اش کشته شدند، نهاد های دفاع از رسانه ها از افزایش خشونتها در مقابل رسانه اظهار نگرانی نموده و میگویند که از آغاز سال جاری خشونتها در مقابل خبرنگاران افزایش یافته است .

از آغاز سال میلادی تا حال به تعداد چهار خبرنگار به شمول یک خبرنگار خارجی در افغانستان کشته شده است .

دیده بان رسانه ها (نی) میگوید از آغاز سال جاری میلادی تا حال 17 مورد خشونت در برابر خبرنگاران صورت گرفته است که بیشتر آن از سوی مقامهای دولتی بوده است.

در واکنش با چنين اعمال در برابر مطبوعات، نهادهاى دفاع از رسانه ها با صدور يک قطعه نامه یی اعلام نمودند که تا دو هفته دیگر هيچ گزارشی طالبان مسلح را نشر نمی نمایند.
XS
SM
MD
LG