لینک های دسترسی

Breaking News

جلوگیری از حمله بالای قنسولگری امریکا در هرات


شهزاده باشنده ولسوالی شندند هرات در اسارت پولیس
شهزاده باشنده ولسوالی شندند هرات در اسارت پولیس
مسئولین امنیتی ولایت هرات در غرب افغانستان میگویند از یک حمله انتحاری بالای قنسولگری ایالات متحده امریکا در این ولایت جلوگیری نموده اند.

جنرال سمیع الله قطره قوماندان امنیه هرات روز پنجشنبه در نشستی خبری از بازداشت یک فرد انتحار کننده با یک موتر باربری مازدا مملو از مواد انفجاری در این ولایت خبر داد.

قوماندان امنیه هرات گفت فرد انتحار کننده قصد حمله انتحاری بالای قنسولگری ایالات متحده امریکا در این ولایت را داشت که شب گذشته توسط سربازان پولیس در ولسوالی گذره شناسایی و بازداشت شد.

جنرال قطره گفت:

پلان این حمله انتحاری از سوی حلقاتی در بیرون از افغانستان طرح ریزی شده بود.

قوماندان امنیه هرات میگوید هراس افگنان همچنان تصمیم داشتند تا بالای دفتر والی هرات ، ریاست امنیت ملی و قوماندانی امنیه این ولایت نیز حمله انتحاری انجام دهند.

شهزاده باشنده ولسوالی شندند هرات که ۳۵ سال عمر دارد در این نشست خبری گفت که از طرف گروه موسوم به جماعت التبلیغ تشویق به این حمله گردیده بود.

شهزاده گفت که بدلیل بیکاری در جمعی از افراد موسوم به جماعت التبلیغ حضور یافته و بعد از مدتی از او خواسته شده تا به جهاد با نیروهای خارجی در افغانستان بپردازد.

قوماندان امنیه هرات از گروه های جماعت التبلیغ در کشور خواست تا بجای تشویق مردم برای حضور در گروه های هراس افگن ، مخالفان مسلح دولت را به پیوستن به برنامه صلح دعوت نمایند.

این انتحار کننده در حالی بازداشت میشود که چند روز پیش اکرام الدین یاور معین اداری وزارت امور داخله افغانستان گفت ۴۰تبعه کشور پاکستان بشمول ۲۵ انتحار کننده در روز انتخابات وارد این ولایت شده اند.
XS
SM
MD
LG