لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان حملات بهاری خود را آغاز کردند


طالبان مسلح شب گذشته وامروز صبح به چند منطقه در ولایتهای پروان،غزنی،ننگرهار وکابل حمله های مسلحانه تهاجمی وراکتی نمودند.

درتازه ترین مورد حوالی ساعت
۹ صبح امروز گروهی از مهاجمین مسلح به ریاست عدلیه ننگرهاردر منطقه روشان مینه شهر جلال آباد داخل ساحتمان شده و با نیروهای امنیتی درگیری اغاز نموده اند،که بعد از چهار ساعت خاتمه یافت.

این درگیری حوالی ساعت ۹ صبح امروز زمانی آغاز گردید که سه تن از مهاجمین مسلح با کشتن دو تن از پولیس که مسوولیت امنیت این ریاست را به عهده داشتند، داخل ریاست عدلیه در منطقه روشان مینه شهر جلال آباد گردیدند.

درگیری ساعتها میان مهاجمین ونیروهای امنیتی با استفاده از سلاح های خفیف وسنگین ادامه داشت ونیروهای امنیتی اطراف ساختمان عدلیه را محاصره نموده بودند.

درگیری در حالی دراین ساختمان ادامه داشت که شماری از کارمندان این ریاست نیز درساختمان حضور داشتند.

اهداف حملات انتحاری طالبان:


جنرال فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه ننگرهار به صدای امریکا گفت که این درگیری با کشته شدن سه تن از مهاجمین که داخل ساختمان ریاست عدلیه شده بودند،خاتمه یافت.

وی افزود که در نتیجه این درگیری دو تن پولیس کشته ودو تن از کارمندان ریاست عدلیه زخم برداشته اند.

اما داکتر نجیب کامه وال رئیس صحت عامه ننگرهاربه صدای امریکا گفت که تا کنون چهار جسد و ١٢ زخمی از محل حادثه به این شفاخانه انتقال داده شده است.

بیشتر دوایر دولتی در منطقه روشان مینه شهر جلال آباد میباشد وگفته میشود خسارات زیادی به ساختمان ریاست عدلیه وساختمان های اطراف ریاست عدلیه وارد گردیده است.

حملات در غزنی
از سوی دیگر حوالی ساعت ۳ بجه شب گذشته وساعت ۶ صبح امروز طالبان مسلح در مناطق سنجدک،قلعه قاضی،خاک غریبان وآهنگران حومه شهر غزنی از منازل مسکونی وباغها بالای پوسته های امنیتی حمله نمودند.

محمد علی احمدی معاون والی غزنی به صدای امریکا گفت که حمله یی شب گذشته به مدت ۲۰ دقیقه وحمله صبح امروز به مدت نیم ساعت ادامه یافت.

وی افزود که در اثر این حملات به شمول یک پولیس ودو زن سه تن کشته وبه شمول دو پولیس،دوزن،سه کودک ویک مرد هشت تن زخمی شده اند.

وی گفت که بعد از حمله امروز صبح طالبان ،نیروهای امنیتی با آنها درگیر میشوند وطالبان با استفاده از موتر سایکل از این ساحات فرار میکنند که در نتیجه شماری از طالبان زخمی وکشته شدند.

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع نیز در صفحه تویترش نوشته است که در حدود سه صد تن از مخالفین مسلح ساعت ۷ صبح امروز از مناطق آهنگران،قلعه قاضی وخوشکک غزنی بالای پوسته های نیروهای امنیتی حمله نموده اند.

پرتاب راکت بالای میدان هوایی کابل
از سوی دیگر امروز حوالی ساعت ۵ صبح دو راکت در میدان هوایی کابل اصابت نموده است.

حشمت ستانکزی سخنگوی قوماندان امنیه کابل پرتاب این راکتها را به میدان هوایی تایید نموده ومیگوید که این رویداد تلفات وخساراتی در قبال نداشته وتحقیقات پولیس درمورد ادامه دارد.

هم چنان حوالی ساعت ۳ بجه شب گذشته طالبان مسلح از منطقه قریه دینار خیل ولسوالی سیدخیل پروان دو فیر راکت را به داخل میدان هوایی بگرام فیر نموده اند.

خلیل الله ضیایی قوماندان امنیه پروان به صدای امریکا گفت که به تعداد یک ویا دو راکت از این منطقه به میدان بگرام فیر شده اما تا هنوز درمورد معلومات بیشتر به آنها نرسیده است.

از سوی دیگر طالبان مسلح با پخش اعلامیه گفته اند با گفتن الله واکبر امروز صبح آنها حملات بهاری خود را آغاز کرده اند.

طالبان دراین اعلامیه گفته اند که حملات بهاری امسال آنها به نام خیبر میباشد.
XS
SM
MD
LG