لینک های دسترسی

Breaking News

صدیقی:عملیات بهاری طالبان مسلح گپ تازه یی نیست


صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله
وزارت داخله افغانستان اعلام کردن عملیات بهاری طالبان مسلح را یک خبر تازه نمیداند ومیگوید که اگر طالبان توانایی میداشتند ، ازبرگزاری انتخابات ماه حمل جلوگیری مینمودند.

وزارت داخله بعد از اعلام کردن عملیات بهاری طالبان میگوید که این وزارت هم روحیه تهاجمی نیروهایش را تقویت کرده است وهم عملیات در مقابل طالبان را افزایش میدهد.

وزارت داخله در واکنش به اعلام عملیات بهاری طالبان مسلح وحملات آنها به چهار ولایت کشور میگویدکه این کدام خبر تازه ونو نیست وپولیس بعد از هر حمله طالبان جواب حملات شانرا میدهد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله امروز در نشست خبری گفت که درمقابل هر حمله طالبان نیروهای پولیس ملی ده حمله به آنها مینماید،جواب هر حمله آنها را میدهند،به آنها تعرض میکنند وحمله میکنندوبرضد آنها عملیات را به راه می اندازند.

صدیقی افزود که این وزارت درسال جاری به ولایتهای فاریاب،کنر،غزنی وپکتیا پ توجه خاص وبیشتر خواهد داشت .

به گفته صدیقی،این وزارت در ۲۴ساعت گذشته عملیاتی را برضد طالبان انجام داده است ودر یک هفته گذشته به تعداد ۸۰ مخالف مسلح را بازداشت وبه تعداد ۲۷۵ تن آنها را کشته است.

وزارت داخله میگوید که در میان طالبان ودر کل در صفوف طالبان تعداد جنگجویان پاکستانی خیلی زیاد است ودر بسیاری از عملیات با آنها طالبان پاکستانی دیده شده است.

وزارت داخله درحالی از حملات بهاری طالبان یاد آوری میکند که طالبان مسلح د رنخستین روز اعلام حملات بهاری شان روز گذشته د رولایتهای کابل،ننگرهار،غزنی وپروان به یک تعداد از ادارات ملکی ونظامی حمله کردند.

انتخابات

سخنگوی وزارت داخله میگوید که این وزارت مصروف آمادگی برای دور دوم انتخابات است وتا حال با کدام مشکل جدی روبرو نشده اند.

آقای صدیقی آغاز عملیات بهاری طالبان مسلح را تهدیدی برای دور دوم انتخابات نمیداند ومیگوید که این وزارت بررسی امنیتی مناطق را برای برگزاری دور دوم انتخابات آغاز کرده است.

به گفته وی ،ایساف به صورت رسمی به آنها وعده داده است که در قسمت انتقالات مواد انتخاباتی با آنها کمک میکند.

بحران جهانی

وزارت داخله در واکنش به بررسی های گروه بین المللی بحران میگوید که بیشتر گزارش آن اداره درمورد نیروهای امنیتی افغان مثبت است وبا پیشنهادات این اداره موافق است.

وی افزود که دراین گزارش درمورد کاهش کمکها به نیروهای افغان اظهارنگرانی شده وبه باور آنها نهاد های جهانی به تعهدات کنفرانس شیکاگو متعهد اند وباید هم متعهد باشند.

در گزارش گروه بین المللی بحران که روز گذشته نشر شد ،آمده است که جامعه جهانی باید کمک های شانرا به نیروهای امنیتی افغان افزایش دهند.

هم چنان در این گزارش آمده است که حملات مخالفین مسلح دولت افغانستان اکنون نسبت به نیرو های خارجی به نیروهای افغان بیشتر شده است.
XS
SM
MD
LG