لینک های دسترسی

Breaking News

مودی پیروزی خود را پیروزی ملت هند خواند


ناریندرا مودی، صدراعظم منتخب هند بروز شنبه حین ورود به شهر دهلی جدید با استقبال گسترده مردم که بیرق های هند را حمل میکردند مواجه شد.

وی یک روز بعد از آن در دهلی حضور یافت که حزب ملی گرای هندو مذهب وی، برنده انتخابات پارلمانی در بزرگترین دموکراسی جهان یعنی هند، اعلام شد.


آقای مودی از سال دو هزار و یک بدین سو منحیث والی ولایت گجرات ایفای وظیفه میکرد و این رهبر مخالف حکومت به رهبری حزب کانګرس در حالی برای یک دوره پنج ساله صدارت امادگی میگیرد، که حزب بهارتیا جانتا وی که بنام اختصاری بی جی پی نامیده میشود، توانست برنده بیشترین تعداد ارا در انتخابات پارلمانی گردد.

این پیروزی با در نظرداشت تعداد ارایی که حزب بی جی پی کسب کرده است، در طول سی سال گذشته در تاریخ انتخابات هند، بی سابقه ارزیابی گردیده و با این پیروزی، حزب بر سر اقتدار کانگرس بعد از مدت مدید از قدرت خلع میگردد.

نارندرا مودی به دهلی جدید رسید
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:14 0:00

آقای مودی در دهلی جدید در خطابه یی به حامیان اش بیان داشت که این پیروزی را مدیون یک اعشاریه دو میلیارد نفوس ملت هند است و مدیون ملتی که از سال نوزده پنجاه و دو بدین سو با تعهد در این کشور زندگی میکنند.

من موهن سینگ، که دوران صدارتش خاتمه یافت، در خطابه وداعیه خود، شهروندان هند را به حمایت از صدراعظم تازه ان کشور تشویق نمود و بیان داشت که حمایت از او به معنای تقویت اساسات دموکراتیک ان کشور است.

رهبران جهان نیز پیام های تهنیت خود را به اقای مودی ارسال داشتند. جی کارنی سخنگوی قصر سفید با تبریک این دستاورد به ملت هند، از امادگی حکومت ایالات متحده در کار با اقای مودی روی موضوعات مشترک میان دو کشور و بهبود و انکشاف بیشتر روابط دوجانبه خبر داد.

اقای حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان نیز در تماس تلیفونی این دستاورد را به اقای مودی تبریک گفت و هند را یک کشور دوست خوانده خواهان تقویت هر چه بیشتر روابط میان ایندو کشور گردید
XS
SM
MD
LG