لینک های دسترسی

Breaking News

مظاهره برای انتقال قنسولگری هند به بیرون از شهر هرات


Heart Protest
Heart Protest
در پی حمله مهاجمان مسلح بالای قنسولگری کشور هند در ولایت هرات، ده ها تن از باشنده گان این ولایت دست به اعتراض زده خواهان انتقال این نماینده گی سیاسی به بیرون از شهر هرات شدند.

شماری از باشنده گان ولایت غربی هرات با مسدود نمودن ترافیک بر روی جاده منتهی به قنسولگری کشور هند در این ولایت، خواهان انتقال این نماینده گی سیاسی به خارج از این شهر شدند.

این افراد با برپایی چندین خیمه به رسم اعتراض ؛ ادامه فعالیت های دیپلماتیک اتباع هند را تهدیدی بزرگ برای زنده گی شان عنوان کردند.

آنها از رییس جمهور کرزی میخواهند تا با انتقال نماینده گی سیاسی کشور هند به بیرون از شهر ، به حضور مهاجمین خارجی در شهر هرات پایان دهد.

فعالین مدنی ولایت هرات نیز این حرکت اعتراضی مردم را نوعی دادخواهی برای پایان دادن به نا امنی در این ولایت میخوانند.

علی جان فصیحی سخنگوی نهادهای جامعه مدنی هرات میگوید انتقال نماینده گی های سیاسی به خارج از شهرها میتواند تضمینی برای امنیت بیشتر آنها در ادامه فعالیت های دیپلماتیک شان به حساب اید.

اما مقام های محلی هرات میگویند انتقال فوری نماینده گی های سیاسی به خارج از این شهر امری غیر ممکن است.

سید فضل الله وحیدی والی هرات میگوید در تلاشند تا با ایجاد یک منطقه دیپلماتیک در آینده ای نزدیک، زمینه انتقال تمام نماینده گی های سیاسی کشورهای مختلف به خارج از این شهر را فراهم نمایند.


در طی چند سال اخیر بارها شهروندان هرات خواهان انتقال نماینده گی های سیاسی به خارج از این شهر شده اند که همواره با بی توجهی مقام های دولتی روبرو شده اند.
XS
SM
MD
LG