لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت محمود کرزی از نامزدی عبدالله عبدالله


 محمود کرزی حمایت اش را از تیم عبدالله عبدالله اعلام نمود
محمود کرزی حمایت اش را از تیم عبدالله عبدالله اعلام نمود
محمود کرزی، برادر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی عبدالله عبدالله حمایت اش را اعلام نمود.

وی امروز در نشست خبری مشترک با عبدالله عبدالله حمایت اش را از تیم وی اعلام نمود و گفت "حمایت تیم ما بر اصول وحدت ملی، ثبات سیاسی و رشد اقتصادی افغانستان استوار است".

محمود کرزی افزود که وظایف اساسی حکومت عدالت، امنیت، حکومتداری خوب و رشد زندگی اقتصادی مردم، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد اداری، تلاش برای زندگی خوب مردم است و بیکاری و ضعف اقتصادی از مشکلات عمده افغانستان است.

وی افزود که تیم آنها برای حل این مشکلات، تولید برق از منابع داخلی، ساختن خط های ریل و ساختن سرکهای عمومی، رشد زراعت، استخراج معادن، توسعه خدمات دوکانداری و کسبه کاری، ساختن شهرک های عصری که امکانات منازل برای افراد بی ضاعت در آن وجود داشته باشد، بودن منابع تولید به دست سکتور خصوصی، عدم رقابت حکومت در قسمت تجارت و سرمایه گذاری را در نظر گرفته و تیم آقای عبدالله هم برای عملی کردن آن موافقه نموده است.

محمود کرزی، گفت: "به همین دلیل ما حمایت خود را از تیم اصلاحات وهمگرایی اعلان میکنیم."

عبدالله عبدالله، از پیوستن محمود کرزی و طرفدارانش با تیم وی، استقبال نموده گفت که آنها به اساس دیدگاه های مشترک نسبت به کشور و مردم و به اساس برنامه های مشترک گرد هم آمده اند.

وی افزود که دست به دست دادن تیم های موثر و شخصیت های موثر باز هم امید مردم را تقویه میکند و مردم باز هم یکبار دیگر از حق رای خود استفاده میکنند و رای مردم تعین کننده و سرنوشت ساز است.

این نامزد ریاست جمهوری گفت "ما به مردم خود اطمینان میدهیم که در راستای منافع ملی کشور مبارزه انتخاباتی بسیار سالم را به پیش میبریم."

آقای عبدالله، گفت که اگر قابلیت ها توانایی ها در حکومت، تیم آنها و یا تیم رقیب است تعهد این تیم این است که از تمام ظرفیت ها بر مبنای منافع ملی و تمثیل وحدت ملی برای بهبود زندگی مردم و ساختن افغانستان به حیث یک تیم واحد از آن استفاده صورت میگیرد.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری و با استعفای قیوم کرزی از نامزدی اش، محمود کرزی و قیوم کرزی همراه با تیم شان از نامزدی زلمی رسول حمایت نمودند.

از سوی دیگر روز دوشنبه یک تعداد از اعضای ولسی جرگه و مشرانو جرگه نیز حمایت شانرا از نامزدی عبدالله عبدالله اعلام نمودند.

هم چنان نجیب الله ناصری رئیس قوم ناصری به نمایندگی از این قوم حمایت شانرا از تیم اشرف غنی احمدزی اعلام نمودند.

وی دلیل حمایت شانرا از این تیم داشتن برنامه های مشخص خواند و از آقای احمدزی خواست تا در صورت برنده شدن در انتخابات در تامین امنیت تلاش جدی نماید.
XS
SM
MD
LG