لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طیارات پاکستانی به مناطق سرحدی افغانستان


ارشیف
ارشیف
مقامات امنیتی ولایت کنر میگویند، طيارات نظامى پاکستان به برخی از مناطق سرحدى افغانستان در امتداد خط دیورند در این ولايت حمله نموده است.

جنرال عبدالحبيب سيدخيل قوماندان امنيه ولايت کنر ضمن تایید بمباردمان برخی مناطق ولسوالی دانگام در امتداد خط دیورند توسط هیلوکوپتر های پاکستانی به رادیو آشنا گفت که درنتیجه این حملات به تعداد ۳۲۴ تن از این مناطق به جاهای امن آواره شده اند.

اما وی در مورد تلفات و زخمی های ناشی از این بمباردمان جزییات ارایه نکرد.

جنرال سيدخيل ميگويد با وجود که هنوز هيچ گونه عکس العمل در برابر حملات از خود نشان نداده اند اما همه قواى نظامى افغان در ولايت کنر در حال احضارات ميباشند.

وى گفت از ساعت هشت صبح تا ظهر روز شنبه يک صدو بيست وچهار فير راکت از سوى نظاميان پاکستانى بر ولسوالى دانگام پرتاب شده ودر مناطق کوهستانی وزمينهاى زراعتى این ولسوالی اصابت نموده است.

شجاع الملک جلاله والى ولايت کنر در نشست خبری گفت که در اثر بمباردمان هیلوکوپتر های نظامی پاکستان،چهار غير نظامى کشته و ده تن ديگر مجروح گرديده است.

به گفته والى کنر، زنان و کودکان نيز شامل کشته شده گان و مجروحين هستند.

وى ميگويد اين بمباردمان در نزديکى منازل مسکونى مردم صورت گرفته است.

والى کنر خواهان توقف هرچه عاجل اين حملات گردید و از دولت مرکزى خواست تا براى حل اين مشکل اقدام نماید.

وژمه ساپى، نماينده مردم کنر در ولسى جرگه وعضو کميسيون امنيت داخلى این جرگه به راديو اشنا گفت که هدف از حملات توپخانه اى نظاميان پاکستانى مختل ساختن امنيت منطقه وجلوگيرى رفتن مردم به پاى صندوقهاى راى دهى است.

وى اين گونه برخورد حکومت پاکستان را يک عمل قصدى وپلان شده خواند.

از سوی دیگر طبق گزارش رسانه های پاکستانی،طالبان پاکستانی شب گذشته بالای یک پوسته مرزی اردوی پاکستان در منطقه باجور در امتداد خط دیورند حمله نموده که در نتیجه آن یک سرباز پاکستانی کشته ودو تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت دفاع افغانستان نیز حملات طالبان پاکستانی را در منطقه باجور آن کشور تایید نموده است.
XS
SM
MD
LG