لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین روز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری


ارشیف
ارشیف
عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی نامزدان ریاست جمهوری ۲۰روز قبل مبارزات انتخاباتی شانرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آغاز نمودند، امروز ١٢ بجه شب این مبارزات خاتمه مییابد.

مبارزات انتخاباتی نامزدان به تاریخ اول جوزا آغاز گردید که در این مدت هر دو نامزد در گردهمایی ها و نشست ها، از مردم خواستند تا به پای صندوقهای رای دهی رفته و از تیم های انتخاباتی شان حمایت کنند.

در این مدت نامزدان به ولایات مختلف نیز رفتند و از سوی دیگر شماری از احزاب، بزرگان اقوام و نهاد های مختلف در مرکز و ولایات مختلف از این دو نامزد ریاست جمهوری حمایت شانرا اعلام کردند.

روز چارشنبه نیز به طرفداری از این دو نامزدان حمایت های در کابل و برخی از ولایات کشور صورت گرفته است.


در این مدت نامزدان برای هوا داران شان و کسانی که از آنها حمایت کردند وعده ها نمودند که در صورت برنده شدن خواستهای قانونی و مشروع آنها را مطابق به قانون عملی خواهند نمود.

اما در دور دوم مبارزات انتخاباتی، بعضا" نامزدان، معاونین و یا اعضای کمپاین شان در گردهمایی ها کلمات توهین آمیز را به یک دیگر استعمال نمودند که باعث انتقاد از هر دو جانب و هشدار کمیسیون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات به این نامزدان شد.

در این دور ستاد های انتخاباتی نامزدان کمپاین های خانه به خانه و کمپاین های سیار را نیز به راه انداخته اند چنانچه در آخرین روز مبارزات انتخاباتی به تعداد ٥٠٠ واسطه نقلیه به طرفداری از اشرف غنی احمدزی در ولایات مختلف خواهان حمایت مردم از احمدزی میشوند.

با وجودیکه این دو نامزد در دور اول در چندین مناظره تلویزیونی حاضر شدند و در مورد برنامه های شان در بخش های مختلف سخن گفتند، اما در این دور این دو نامزد در کدام مناظره یی ظاهر نگردیدند.

اما آقای احمدزی چندین بار از عبدالله عبدالله خواهان اشتراک در مناظره تلویزیونی شد، ولی آقای عبدالله از همه رسانه ها خواسته بود که در هماهنگی با هم یک مناظره را تشکیل بدهند که در آن بحث نمایند زیرا به دلیل کم بودن مدت کمپاین نمیتوانند که درچندین مناظره اشتراک نمایند.

در دور دوم مبارزات انتخاباتی نیروهای امنیتی توانستند که امنیت گردهمایی های نامزدان و ستاد های انتخاباتی آنها را تامین نمایند، اما با وجود آن در آخرین روز های مبارزات انتخاباتی حمله به کاروان موتر های عبدالله عبدالله بعد از اشتراک در یک گردهمایی درمنطقه کوتی سنگی شهر کابل صورت گرفت که در نتیجه آن به شمول سه گارد امنیتی عبدالله ۱۲ تن کشته و بیشتر از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

هم چنان یک تن از مسوولین کمپاین عبدالله عبدالله روز گذشته در منطقه چیلان غوربند از سوی طالبان مسلح اختطاف و به منطقه خویشکی انتقال داده شده است که تلاشها برای رهایی وی به وساطت بزرگان قومی جریان دارد.

نیروهای امنیتی نیز آمادگیهای شانرا برای برگزاری انتخابات دور دوم اعلام نموده و گفته اند که با وجود تهدیدات و چالشها، آنها امنیت دور دوم را بهتر تر نسبت به دور اول خواهند گرفت و از همین اکنون تدابیر شدید امنیتی در نقاط مختلف شهر کابل و سایر ولایات کشور گرفته شده است.

اما از ساعت ۱۲ امشب دوره سکوت برای ۴۸ ساعت آغاز میگردد و کمیسون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات نیز از رسانه ها خواسته است تا در این دوره از پخش و نشر اخبار و اعلانات مربوط به نامزدان خود داری نمایند.
XS
SM
MD
LG