لینک های دسترسی

Breaking News

شماری از وکلا: وظیفه امرخیل به حالت تعلیق درآید


ارشیف
ارشیف
شماری از اعضای ولسی جرگه خواهان به تعلیق درآوردن وظیفه رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات شدند.

در جلسه امروزی ولسی جرگه باز هم شماری از وکلا در مورد مشکلات انتخاباتی واتهام علیه رئیس دارالانشا کمیسیون انتخابات صحبت کردند.

دراین جلسه وکلا از نامزدان وهوا داران شان خواستند تا مسایل قومی را دامن نزنند واز پیش داوری درمورد انتخابات جلوگیری نموده ودر کار کمیسیونهای انتخاباتی مداخله ننمایند.

شماری از این نمایندگان از کمیسیون مستقل انتخابات نیز خواستند تا روند شمارش آرا را متوقف سازند تا زمانیکه رای پاک از ناپاک جدا نگردد.

در جلسه امروزی باز هم نمایندگان تقریبا به دو د سته تقسیم شده بودند شماری به طرفداری از آقای امرخیل وشماری هم برعلیه وی صحبت میکردند.

ناهید فرید یک از اعضای این جرگه گفت که باید وظیفه امرخیل به حالت تعلیق درآورده شود چون زیر سوال است ودر مورد تحقیقات صورت گیرد اگر مقصر نبود از وی معذرت خواسته شود.

وی افزود:تا وقتیکه وظیفه امرخیل به حالت تعلیق درنیامده ،روند شمارش آرا نیز متوقف گردد چون کسی این شمارش را نمی پذیرد.

اما قدرت الله ذکی یکی دیگر از این نماینده ها گفت که این یک ادعای بی مورد در مورد امرخیل است وامرخیل رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات است ووظیفه او است که در صورت کمبود مواد رای دهی آنرا به محلات برساند وهیچ تقلبی صورت نگرفته است.

عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه از کمیسیونهای انتخاباتی خواست تا با احترام به آرای مردم بی طرفی شان را دراین روند حفظ نمایند تا مشروعیت حکومت آینده زیر سوال نرود.


اما نور محمد نورسخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این کمیسیون طرف دار درج تقلب در شمارش آرا نیست و این کمیسیون تقلب ها را در هنگام شمارش آرا به گونه جدی بررسی خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG