لینک های دسترسی

Breaking News

دابنز: کرزی در پذیرش نتایج آرا نقش مهم دارد


 استماعیه سنای امریکا درمورد سیاست امریکا در قبال افغانستان
استماعیه سنای امریکا درمورد سیاست امریکا در قبال افغانستان
نماینده ویژۀ رئیس جمهور اوباما در امور افغانستان و پاکستان میگوید، نتیجه انتخابات افغانستان منوط به پذیرش مردم افغانستان است.

قانون گزاران امریکا در استماعیه خاص درمورد سیاست امریکا در قبال افغانستان، و مشکلات منطقوی در صورت خروج کامل قوای بین المللی از افغانستان شرکت نمودند.

سناتوران امریکایی به بیانیه
جیمز دابنز، نماینده خاص رئیس جمهور اوباما در امور افغانستان، و نظریات سرپرست معاونیت وزرات دفاع گوش دادند.

این استماعیه در موقع حساس برای افغانستان انجام شد. در آن در مورد توانایی های قوای افغان، اقتصاد، نقش زنان، و مشکلات امنیتی بخصوص در سرحد با پاکستان صحبت شد.


در آغاز استماعیه رئیس مجلس کمیته روابط خارجی درمورد موقعیت حساس افغانستان بخصوص اعلام معیاد جدید خروج کامل قوا ، تبادله اسرای طالبان با برگدال، حضور زنان در دور دوم انتخابات، و امنیت منطقه اشاره نموده گفت این موقعیت برای حکومت آینده افغانستان بدون درنظرداشت اینکه برنده میشود، مهم است که رهبر آینده افغانستان با مشکلاتی بخصوص بحران های منطقوی روبروست.

در استماعیه آقای دابنز، نماینده ویژه رئیس جمهور اوباما و کیلی میگاسمن، سرپرست معاونیت وزارت دفاع امریکا بیانیه شانرا به سمع قانون گزاران امریکا رسانیدند.

خانم میگاسمن گفت قوای افغان با تامین امنیت در برگزاری انتخابات ثابت نمودند که قادر استند امنیت را در افغانستان تامین نمایند.
استماعیه کانگرس امریکا درمورد افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:53 0:00
آقای دابنز، درمورد برگزاری دور دوم انتخابات، و نتیجه آن گفت نتیجه انتخابات منوط به آن است که مردم افغانستان در کل آنرا قبول کنند، جامعه جهانی آنرا به رسمیت بپذیرد، و از آن حمایت کند.

وی همچنان گفت: "پروسه انتخابات در افغانستان به اینکه به موقع، و در شرایط نسبتا امن، شرکت رای دهنده گان، برگزار شد، مهم است. مدتی را دربرخواهد گرفت تا ما از نتایج با خبر شویم. به همین خاطر، مهم است که کاندیدان، طرفداران آنها، همچنان افراد میانجی، و رای دهنده گان صبرکنند، و نتایج را از قبل قضاوت نکنند. آنها باید بگذارند موسسات انتخاباتی کار خود را بطور موثر و مطابق قانون افغانستان انجام دهند."

از سوی دیگر باب کورکر سناتور جمهوریخواه از ایالت تنیسی که درین مجلس حضور داشت، در مورد رابطۀ ایالات متحده با نامزدان ریاست جمهوری افغانستان گفت: "ما با هردو کاندید را ملاقات کردیم، ودربرابر رهبری آنها احساس خوب داریم. این مربوط مردم افغان است که کی را به حیث رهبر انتخاب میکنند، و تصمیم خود را هم گرفته اند، و مربوط رهبران است که نتایج را بپذیرند."

در استماعیه همچنان از توانایی های قوای افغان تمجید به عمل آمد. سناتوران همچنان گفتند نتیجه انتخابات باید مورد قبول مردم افغان و پذیرش جامعه جهانی باشد.
XS
SM
MD
LG