لینک های دسترسی

Breaking News

مشاورین نظامی ایالات متحده به بغداد رسیدند


اولین گروه مشاورین نظامی ایالات متحده در حالی وارد بغداد شدند که حکومت ایالات متحده تصمیم اعزام حدود سیصد مشاور نظامی امریکایی را برای کار با حکومت عراق دارد و رئیس جمهور اوباما به کمک به عراق جهت مقاومت در برابر شورشیان سنی مذهب متعهد گردیده است.

این گروه متشکل از چهل کارشناس و مشاور نظامی هستند که در گذشته برای سفارت ایالات متحده در بغداد فعالیت میکردند و اکنون در این ماموریت نظامی که هدف ان مشوره دهی است با حکومت عراق فعالیت خواهند کرد. انتظار میرود که تعداد دیگری از این مشاورین نظامی امریکایی در طول روز های اینده به این گروه در بغداد ملحق شوند.

جنرال جان کربای، سخنگوی پنتاگان یا وزارت دفاع ایالات متحده ضمن تائید خبر اعزام گروه اول مشاورین نظامی بیان داشت که انها رسما وظیفه خود را از دیروز سه شنبه اغاز کرده اند. اقای کربای اضفاه کرد که این تیم ها جهت ارزیابی اوضاع منطقه اعزام شده اند و در طول چند روز آینده، چهار تیم حدود پنجاه نفره دیگر نیز به بغداد اعزام میشود که وظیفه انها بررسی اوضاع امنیتی و پیشنهاد روش های نظامی به اردوی عراق خواهد بود.

نقش این مشاورین نظامی امریکایی تنها در دادن مشوره خلاصه میشود و انها در ماموریت های محاربوی شرکت نمی کنند و این بحث دیگری را در میان قانونگذاران در کانگرس ایجاد کرده است. سناتور جان مکین از حزب جمهوریخواه بر این نظر است که عدم فعالیت مستقیم نظامی علیه گروه داعش باعث میشود که انها به پیشرفت خود ادامه بدهند. اقای کری می افزاید که باید ساختار گروه مشخص و بعد ریشه کن گردد و این انتظار و بررسی اوضاع در حالیکه گروه داعش به پیشرفت ادامه میدهد، خطرناک است.

در این زمان، ایالات متحده برای کسب معلومات بیشتر و موثرتر در مورد وضعیت امنیت مناطق در عراق در حالیکه عساکر عراقی با شورشیان در جنگ اند ، منطقه را تحت نظارت هوایی قرار داده است.

این در حالیست که نوری المالکی صدراعظم عراق بروز چهارشنبه بیان داشت که وی به جلسه پارلمان در طول یک هفته اینده برگزار میگردد و روی پورسه ایجاد یک حکومت همه شمول متمرکز خواهد بود متعهد است.

در عین زمان، انگلا میرکل، صدراعظم جرمنی که در پارلمان کشورش روی پروسه اوردن ثبات به اوکراین صحبت میکرد و به اوضاع در عراق نیز اشاره نمود و بیان داشت که باید روی ایجاد یک حکومت همه شمول در عراق، فشار وارد آید.

در حالیکه امروز چهارشنبه، شورشیان بر یکی از بزرگترین مراکز هوایی عراق تهاجم بردند، نوری المالکی صدراعظم عراق ایجاد یک حکومت اضطراری را برای کمک به کشور جهت مقابله با تندروان گروه داعش رد کرد، وی در طول یک خطابه تلویزیونی امروز چهارشنبه بیان داشت که این حرکت مغایر قانون اساسی و نتایج انتخابات پارلمانی ماه اپریل خواهد بود.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG