لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران تن در کابل علیه تقلب در انتخابات مظاهره کردند


مظاهرات کابل
مظاهرات کابل

هزاران تن از حامیان تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری امروز جمعه در کابل در اعتراض به تقلب که در دور دو انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ ام جوزا صورت گرفته است، در راهپیمایی بزرگ شرکت کردند.

در میان اشتراک کننده گان این راهپیمایی برخی از اعضای کلیدی ستاد انتخاباتی آقای عبدالله حضور داشتند .

این اعتراض مدنی، ابتدا به شکل دسته های کوچک از کوچه ها و پس کوچه های مختلف شهر به جاده ها برآمدند، بعدا این مظاهره چیان که شعار مختلف علیه تقلب را که در پارچه های کلان نوشته با خود حمل میکردند، از نقاط مختلف شهر بسوی چاراهی پشتونستان به راهپیمایی پرداختند و در چاراهی پشتونستان یک اجتماع بزرگی را تشکیل دادند .

اشتراک کننده گان این راهپیمایی اعتراضی علیه ضیاء الحق امرخیل، رییس اسبق دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت شعار میدادند .

آنها میگفتند "ما علیه تقلب ایستاده گی میکنیم و درین تقلب گسترده شبکه بزرگ دست دارد ..."

در شعار های این مظاهره چیان خواست های تیم و تکت انتخاباتی آقای عبدالله , به مشاهد میرسد .

شرکت کننده گان راهپیمایی، از جامعه جهانی نیز تقاضا داشتند که در جهت رفع مشکل افغانستان ناشی از انتخابات و تقلب در انتخابات است همکاری نماید .

رحمت الله، یک تن از اشتراک کننده گان راهپیمایی در گفتگو با رادیو آشنای صدای امریکا گفت هرگاه به صدا و فریاد شان، گوش داده نشود و یا به خواست شان پرداخته نشود مسولیت عواقب بعدی بدوش حکومت خواهد بود .

وی همچنان گفت " هرگاه به ندا وفریاد ما گوش ندهند و با بدان توجه نکنند و به خواست معقول ما پاسخ ندهند ,عواقب بعدی هر چه باشد به عهده ای آقای کرزی، است . "

در اجتماع بزرگ امروز جمعه در چاراهی پشتونستان کابل، عبدالله عبدالله، کاندید ریاست جمهوری و شمار زیادی از اعضای تیم اش بشمول محمود کرزی، برادر حامدکرزی، رییس جمهور کشور حضور داشتند .

از یک هفته بدینسو ، حامیان تیم آقای عبدالله با ایجاد جنبش ضد تقلب در نقاط مختلف شهر کابل خیمه ها برپا نموده به اعتراضات مدنی مشغول هستند که این برپا کردن خیمه ها در نقاط مختلف شهر باعث اخلال روند عادی ترافیک شده است .

این معترضین تقلب در انتخابات، میگویند، اینها مصصم اند تا زمانی که به خواست های معقول شان , پاسخ مثبت داده نشود، کماکان به اعتراضات مدنی چون راه پیمایی و خیمه برپا کردن ها ادامه میدهند .

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG