لینک های دسترسی

Breaking News

تاثیر بحران انتخابات بر تماشاگران افغان جام جهانی فوتبال


شماری از علاقمندان به فوتبال، این روزها با نگرانی بازیهای جام جهانی را دنبال میکنند و برخی دیگر هم مسئله پس از انتخابات برایشان مهمتر از تماشای این بازیهاست.

بازیهای جام جهانی تماشاچیان بسیاری در هرات دارد؛ اما بحران پس از انتخابات، بسیاری از این تماشاگران را به جای شاندن پای تلویزیون و دیدن فوتبال، متمرکز به خبرهای انتخاباتی کرده است.

شماری از شهروندان هرات که بازیهای جام جهانی را حتا تا نیمه های شب پیگیر بودند؛ اکنون میگویند که برایشان موضوعات پس از انتخابات مهمتر است، و با نگرانیهای پدید آمده انتخابات، فوتبال را از یادشان برده است.

همايون نظری، باشنده هرات میگوید "بدون شک که حالا بیشتر ذهنم بسویی اخبار مربوط به بحران انتخابات افغانستان است چون اگر به همین گونه این وضعیت پیشرود دیگر شاید بدوره های قبلی برگردیم که نه از فوتبال خبری خواهد بود ونه از بازیهای جام جهانی . من کسی بودم که حتا تا نیمه های شب بخاطر تماشای بازی فوتبال مینشستم اما حالا حتا یک بازی را هم تا بحال ندیدم."

بعضی از شهروندان با اینکه خبرهای انتخاباتی را پیگیری مینمایند؛ ولی میگویند که باز هم به تماشای فوتبال مینشینند.

آصف جاهد، باشنده هرات میگوید "من با آنکه بیشتر به فکر مسایل بحران انتخاباتی هستم اما باز همبازی های فوتبال را نگاه میکنم نه به آن علاقه سالهای گذشته ."

مسوولان فوتبال هرات نیز بر این باور هستند که در سال روان تماشای بازیهای فوتبال تا حدی تحت تأثیر جریانات پس از انتخابات قرار گرفته است.

بهروز دانشمند، معاون کمیته فوتسال ولایت هرات میگوید "هرجند علاقمندان فوتبال بازیهای جهانی نگاه میکنند اما انتخابات ریاست جمهوری ومشکلات بوجود آمده اذهان همه را بسویی خود کشانده است."

پیروزیهای پیاپی تیم ملی فوتبال افغانستان باعث شد تا شمار بیشتری از شهروندان کشور، علاقمند به تماشای فوتبال شوند.

گمان میرفت که با برگزاری جام جهانی که یکی از رویدادهای ورزشی بزرگ جهان است، تماشاگران بیشتری را پای تلویزیونها بکشاند؛ ولی بحران پس از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان، از میزان بالای تماشای فوتبال جام جهانی در افغانستان کاسته است.

XS
SM
MD
LG