لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج ابتدایی انتخابات تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد


احمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات
احمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که اعلام نتایج ابتدایی به دلیل تامین شفافیت هر چه بیشتر در این روند به تعویق افتاده است.

احمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که تفتیش ۱۹۳۰ محل رای دهی در ۳۰ ولایت وقت گیر است واین کمیسیون بعد از دریافت نتایج آن محلات نتایج ابتدایی را اعلام خواهد نمود.

آقای نورستانی گفت که این تفتیش در ولایات ومحلاتی صورت میگیرد که تصور میشد که نسبت به نفوس تعدادبرگه های رای دهی در صندوقها بیشتر ریخته شده است.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که به همین دلیل اعلام نتایج تا روز دوشنبه هفته آیند۱۶ سرطان به تعویق افتاد.

وی تاکید نمود که هیچگونه فشاری از سوی کشور ها ویا نهادی برای به تاخیر افتادن نتایج ابتدایی به این کمیسیون نبوده است وفقط به خاطر تامین شفافیت به تاخیر افتاده است.

آقای نورستانی ابراز امید واری نمود که گفتگو ها میان نامزدان ریاست جمهوری به وساطت یونوما ومعاونین رئیس جمهور افغانستان نتیجه مثبت بدهد وعبدالله عبدالله روابط اش را با کمیسیونها دو باره برقرار سازد.

نصرالله بریالی ارسلایی رئیس ستاد تیم اصلاحات وهمگرایی نیز امروز درنشست خبری درحالیکه از به تعویق افتادن اعلام نتایج ابتدایی برای شفافیت هر چه بیشتردراین پروسه استقبال کرد وگفت که هر نوع اعلام که با اساس شفافیت صورت بگیرد مورد قبول تیم شان میباشد.

اما کمیسیون مستقل انتخابات یگانه دلیل به تاخیر افتادن اعلام نتایج را تفتیش محلات میداند اکنون دیده شود که آیا کمیسیون به تاریخ ۱۶ سرطان خواهد توانست که نتایج ابتدایی را اعلام نماید یا اینکه بن بست های انتخاباتی باز هم سبب تاخیر در آن خواهد شد.

XS
SM
MD
LG