لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله : برنده انتخابات هر دو دور هستم


عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله

درحالیکه هزاران تن از هواداران عبدالله عبدالله خواهان اعلام حکومت وی شدند اما عبدالله از آنها چند روز وقت خواست.

آقای عبدالله،در جمع هزاران تن از هوادارانش در خیمه لویه جرگه گفت که دردور اول ودوم انتخابات تیم انتخاباتب اش برنده بوده است.

او گفت"روز گذشته کمیسیون انتخابات نتیجه تقلب را اعلام کرد وما اعلام نتیجه تقلبی را رد میکنیم،تقبیع میکنیم وقبول نداریم".

کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته نتیجه ابتدایی را اعلام کرد که در آن اشرف غنی احمدزی نسبت به عبدالله عبدالله آماری بیشتری را بدست آورده بود.

این نامزد ریاست جمهوری گفت که بدون شک و شبه برنده انتحابات تیم انتخاباتی وی میباشد و اجازه حکومتی تقلبی را در این کشور نمیدهند و حکومتی که به میان میاید به اساس رای پاک مردم به میان میاید و فشار و تهدید هیچ مرجعی و کسی برای شان موثر نخواهد بود.

آقای عبدالله، افزود که در چند روز گذشته تیم آنها تلاش نمود تا آرای پاک از ناپاک جدا گردد اما مثلث ارگ، کمیسیون انتخابات و تیم انتخاباتی آقای احمدزی تصمیم گرفتند که نتیجه تقلبی را اعلام کنند.

وی خطاب به مردم افغانستان گفت که هیچگاهی نتیجه تقلب را نمی پذیرند و مردم افغانستان از وی میخواهند تا حکومت خود را اعلام کنند.

آقای عبدالله، تاکید کرد که مردم افغانستان از رای خود منحیث عزت و ناموس خود دفاع میکنند و هیچ کس ادعا کرده نمیتواند که تیم وی در یک ولایت و یک ولسوالی رای ندارد.

او گفت"اگر مثلث این طور فکر کردند که حق مردم افغانستان را به آسانی بخورند برای شان از همین جا اعلام میکنیم ما وهمراهان ما تمام عمر خود را برای تامین عدالت وقف کردیم وبی عدالتی را نمیپذیریم."

آقای عبدالله،هشدار داد که بایک صدایش صحنه افغانستان از یک رخ به دیگر رخ برمیگردد اما وی افزود که آنها خواهان ثبات ووحدت ملی در افغانستان هستند.

وی گفت:"بحران در افغانستان،تجزیه افغانستان وجنگ داخلی را نمیخواهیم اما از رای خود دفاع میکنیم".

او افزود که به زودی حکومت اش را اعلام میکند واز مردم و هوادارانش برای چند روز وقت خواست و گفت "چند روز محدود به من وقت بدهید واعتماد کنید تا آنچه را که به شما وعده داده ام به کرسی عمل بنشانم."

اما هوا داران آقای عبدالله با سردادن نعره های" الله و اکبر و عبدالله عبدالله حمایتت میکنیم " از وی خواهان اعلام حکومت اش همین امروز شدند .

اما سفارت امریکا امروز با پخش اعلامیه به قول از جان کری از حکومت موازی در افغانستان ابراز نگرانی نموده اند و گفته اند که در صورت ایجاد حکومت موازی کمک های مالی و امنتیی امریکا و سایر کشور ها به افغانستان قطع میگردد.

به گفته آقای عبدالله، در چند روز گذشته وزیر خارجه امریکا و برخی از دیپلومات های خارجی در مورد تقلب در انتخابات با وی صحبت کرده اند و امروز صبح هم رئیس جمهور و وزیر خارجه امریکا با وی تیلفونی صحبت کردند و گفتند که جان کری روز جمعه به کابل میاید.

آقای عبدالله، به قول اوباما گفت که مردم امریکا در دفاع از عدالت و افشای تقلب در پهلوی مردم افغانستان است.

وی گفت که اوباما گفته است که از هیچ نامزدی حمایت نکرده ونمیکنند امامیخواهند که رای تقلبی از آرای پاک جدا گردد.

امروز شماری از هواداران عبدالله عبدالله درخیمه لویه جرگه تصویر حامد کرزی را پاره نموده وبه عوض آن در دیوار لویه جرگه تصویر عبدالله را نصب نمودند.

آقای عبدالله ،در واکنش به این عمل هوادارانش گفت که قلبا مخالف این عمل وعمل های مشابه به آن است.

اما دیده شود که آمدن وزیر خارجه امریکا تا چه حد د ر خاموش ساختن تنش های انتخاباتی وجدا کردن آرای پاک از ناپاک موثر تمام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG