لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه گفتگو ها میان جان کری و نامزدان ریاست جمهوری


مذاکرات میان جان کری، وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا، اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله نامزدان ریاست جمهوری افغانستان وارد دومین روز خود شد.

طاهر زهیر ، سخنگوی تیم اشرف غنی احمدزی به صدای امریکا گفت که امروز صبح جان کری با دو تن از نامزدان ریاست جمهوری در مورد بن بست انتخاباتی و بیرون رفت از این بن بست به صورت جداگانه در سفارت امریکا ملاقات مینماید.

او افزود که ممکن همین لحظه مذاکرات با یکی از این نامزدان آغاز گردیده باشد.

آقای زهیر افزود که احتمال میرود که این دو تن از نامزدان مذاکرات رو در رو در حضور وزیر خارجه امریکا نیز داشته باشند.

به گفته وی، ساعاتی بعد نتیجه این مذاکرات معلوم خواهد شد و ممکن در نشست خبری آقای کری نتیجه گفتگویش را با نامزدان ریاست جمهوری با رسانه ها شریک سازد.

آقای جان کری صبح وقت روز گذشته برای میانجگری برای حل بن بست انتخاباتی به کابل آمد و با دو تن از نامزدان ریاست جمهوری دیدار نموده و در مورد بحران بوجود آمده به صورت جداگانه با آنها گفتگو نمود.

رد نتایج ابتدایی از سوی عبدالله عبدالله و احتمال اعلام حکومت موازی از سوی این تیم انتخاباتی باعث نگرانی جامعه بین المللی، ملل متحد و ایالات متحده امریکا گردید.

انتخابات افغانستان آن وقت به بن بست رفت که آقای عبدالله خواهان برکناری رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات و شمارش مجدد آرای برخی از محلات شد و به دلیل تقلب در انتخابات روابط اش را با کمیسیونهای انتخاباتی تا زمانی عملی شدن خواستهایش به حالت تعلیق درآورد.

اما ساعاتی بعد دیده خواهد شد که آیا میانجگری آقای کری تا چه حد نتیجه خواهد داد و آیا نامزدان برای بیرون رفت از این بن بست انتخاباتی با هم روی بعضی از مواردی به توافق خواهند رسید و وزیر خارجه امریکا با دست پر به کشورش باز خواهد گشت و یا اینکه بدون دریافت کدام راه حلی افغانستان را ترک خواهد نمود.

XS
SM
MD
LG