لینک های دسترسی

Breaking News

حمله برمیدان هوایی کابل پایان یافت


ارشیف
ارشیف

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله به رادیو آشنای صدای امریکا گفت که درگیری در میدان هوایی کابل پایان یافت و هر پنج تن از مهاجمان توسط پولیس از پا در آورده شده اند.

قبلآ وزارت داخله تعداد مهاجمان این حمله را چهار تن گزارش داده بود.

این حمله، امروز صبح به ساعت۴:۲۰ آغاز شده بود و مهاجمان از یک ساختمان نیمه کاره در شمال میدان هوایی واقع در منطقه قصبه به حملات خود شروع کرده بودند.

این ساختمان نیمه کاره قصبه حدود یک و نیم کیلو متر از میدان هوایی فاصله دارد.

بنا بر گفته سخنگوی وزارت امور داخله، درین واقعه به نیروهای امنیتی و افراد ملکی کدام آسیب نرسیده است.

شاهدان عینی میگویند، که در هنگام درگیری افراد پولیس وابسته به واکنش سریع و اردوی ملی در منطقه دیده میشدند تا واقعه را مهار نماید و هلیکوپتر ها و طیارات جت هم برفضا دیده میشدند تا نیروهای امنیتی را حمایت نمایند .

شاهدان عینی میگویند، در آغاز حمله بالای میدان هوایی دود غلیظ از منطقه بلند شد، که از فاصله های دور به چشم میخورد.

نیروهای امنیتی پس از آغاز حمله به سرعت به محل واقعه رسیده، مهاجمان را تحت محاصره قرار دادند.

طالبان مسولیت حمله بر میدان هوایی را بدوش گرفته اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، در نامۀ که به رسانه ها فرستاده است ادعا کرده است که این حمله را افراد شان، انجام داده اند و خسارات زیاد را به تاسییسات میدان وارد کرده اند.

در ظرف یک ماه گذشته این سومین حمله در نوع خود است که بالای میدان هوایی کابل صورت گرفته است.

دیروز چارشنبه دو راکت به میدان هوایی کابل اصابت کرده بود که تلفات و خسارات را در پی نداشت. همچنان دو هفته قبل نیز حملۀ راکتی بر میدان هوایی صورت گرفته بود که در نتیجه آن، یک هلیکوپتر به شدت خساره دیده بود.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG